Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 342 ۱۳۹۴/۰۵/۱۲   

سرقت‌های مهم در آذربایجان غربی 10 درصد کاهش یافت

*مجموع سرقت‌های خرد در سطح استان 22 درصد کاهش داشته است

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی آذربایجان غربی گفت: سرقت‌های مهم در آذربایجان غربی در چهار ماه سال جاری 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش نای قلم، خسرو گل محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه از کاهش 18 درصدی سرقت در استان طی 4 ماهه سال جاری خبر داد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی آذربایجان غربی اضافه کرد:  در چهار ماه سال ‌جاری سرقت مغازه 16 درصد، سرقت اتومبیل 12 درصد، سرقت موتورسیکلت 12 درصد و سرقت احشام 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: مجموع سرقت‌های خرد در سطح استان 22 درصد کاهش داشته است.

گل محمدی اظهار کرد: در چهار ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با کاهش 26 درصدی سرقت وسایل داخل خودرو، کاهش 25درصدی اماکن خصوصی، کاهش26 درصدی پلاک خودرو و موتورسیکلت و کاهش 8 درصدی کیف  درسطح استان مواجه بوده ایم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی آذربایجان غربی همچنین با بیان اینکه سرقت به عنف و زورگیری در 4 ماهه سال جاری 18 درصد کاهش داشته است افزود: در تیرماه امسال در مقایسه با تیرماه سال گذشته  شاهد کاهش 14 درصدی وقوع سرقت  در سطح استان بوده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از جمله خدمات امور پیشگیری آذربایجان‌غربی تشکیل 47 میلیون و 662 هزار پرونده و ارائه آن به مراجع قضایی است که تعداد هشت هزار و 172 فقره از این پرونده‌ها به مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها ارائه شده است و در این باره سه هزار و 732 مورد از آنان به صلح انجامیده و تعداد 283 میلیون و 478 هزار مرد ابلاغ به اوراق قضایی بوده است که در 23 میلیون و 747 فقره شاهد اجرای احکام قضایی بوده‌ایم.

 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی آذربایجان غربی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان شاهد کاهش 17 درصدی وقوع سرقت در سطح استان بودیم اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سرقت از مغازه 21 درصد، سرقت از اماکن دولتی 58 درصد، سرقت از التومبیل  9 درصد  و سرقت از احشام 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

گل محمدی ادامه داد: متاسفانه در این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل در بحث سرقت از منازل 14 درصد و جیب بری 44 درصد شاهد افزایش وقوع جرم بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد سارقان دستگیر شده  سابقه دارند گفت:  بر اساس گزارشات بدست آمده، در 4 ماهه سال جاری 847 سارق در حوزه پیشگیری دست گیر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 12 درصدی مواجهیم.

وی سهل انگاری را عامل اصلی وقوع سرقت‌ها دانست و گفت: بسیاری از سرقت‌ها به دلیل سهل‌انگاری و عدم استفاده از سیستم‌های حفاظتی و امنیتی از جمله دوربین و دزدگیر رخ می‌دهد.

گل محمدی با اشاره به اینکه در 4 ماهه سالجاری  47 هزار و 662 هزار فقره پرونده قضایی  درحوزه پیشگیری تشکیل شده است  اظهارکرد: ازاین تعداد  پرونده 8هزار و 172 فقره به مشاوران و مددکاران اجتماعی  در کلانتری ها ارجاع داده شده است که 3هزار و 732 فقره پرونده قضایی منجر به صلح و سازش شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا