اخبار
کد خبر : 3417 ۱۳۹۵/۰۸/۲۶   

اجازه استفاده ابزاری از هلال احمر را نمی دهیم

توجه ویژه به حوزه های جوانان و داوطلبان از اولویت های جمعیت هلال احمر استان است

نشست خبری سرپست جدید جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش نای قلم، دکتر حسن محمودی اصل زاده که معاونت امور جوانان در جمعیت این استان را در سال های 80 تا 83 در کارنامه خود دارد، در این گفت و گو از استراتژی و سیاست های جدید مدیریتی این جمعیت سخن گفت.

وی در بخش آغازین سخنان خود به تبیین اصول اساسی جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی پرداخت و در این باره گفت: اصل انسانیت، بی طرفی، بی غرضی، خدمات داوطلبانه، جهان شمولی، استقلال و یگانگی اصول اساسی جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ هستند.

سرپست جدید جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در ادامه از نجات جان انسان ها و تغییر ذهنیت انسان ها، تسکین آلام بشری، تامین سلامت انسان ها، حفظ کرامت انسانی و تلاش برای حفظ صلح، دوستی و تفاهم بین انسان ها را به عنوان اهداف جمعیت هلال احمر یاد کرد.

درگیر کردن جمعیت به مسائل سیاسی خیانت است

محمودی با تاکید به اینکه درگیر کردن جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد غیردولتی بشردوست به مسائل سیاسی خیانت و آفت است، تصریح کرد: هلال احمر نباید از حوزه های سیاسی آسیب ببیند، هیچ کس حق ندارد از آرم و علامت جمعیت هلال احمر در حوزه های سیاسی استفاده کند، در عین حال که به حوزه های سیاسی در استان و کشور احترام می گذاریم و اعتقاد داریم که رقابت های سیاسی و گروهی حتما باید در استان شکل بگیرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با تاکید به اینکه باید ضمن حفظ کرامت داوطلبان باید اجازه حضور و بیان به آنها داده شود، خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان محور فعالیت های جمعیت هلال احمر مدنظر قرار گرفته، توجه ویژه به دو حوزه جوانان و داوطلبان است چرا که بدون وجود آنها هیچ کاری به درستی به پیش نمی‌رود.

جوانان رهبران آینده جوامع هستند

وی با بیان اینکه جوانان رهبران آینده جوامع هستند، مشارکت جوانان در تصمیمات و تصمیم سازی توسط آنان، ایجاد کمیته های مختلف، گسترش کانون های دانشجویی و جوانان و فعال کردن این کانون ها، ایجاد مجمع دبیران کانون های دانشجویی استان و انجام پروژه هایی با محوریت اجرایی جوانان را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که برای پررنگ کردن نقش جوانان، رشد و پرورش آنان صورت خواهد گرفت.

محمودی تاکید کرد که باید جوانان را باور کنیم و بر اساس سیاست های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و در جهت تحقق اهداف استراتژی 2020 این فدراسیون در صدد افزایش مشارکت جوانان در سرنوشت خود، تصمیم سازی و استفاده از توانایی و پتانسیل های این قشر در ایجاد تغییرات رفتاری سالم و مناسب در جامعه هستیم .

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در جهت رشد، بروز و تعالی جوانان گفت: 421 کانون دانشجویی، دانش آموزی و جوانان در هلال احمر آذربایجان غربی وجود دارند که باید به آنان بیش از پیش به آنها بهاء داده شود و در آینده قطعا این کانون ها و اعضاء آنها تقویت خواهند شد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با قشر آسیب‌پذیر جامعه در ارتباط است و اگر این مجموعه در راستای اهداف و اصول ترسیم شده خود حرکت کند فعالیت‌هایش بسیار مفید و اثربخش خواهد بود، گفت: ارتباط اقشار کم برخوردار جامعه با هلال احمر راحت تر و نزدیکتر است لذا هلال احمر به عنوان نهادی که برای گسترش فرهنگ صلح و دوستی، خیر خواهی و نوع دوستی تلاش می کند دست هر کسی را که در رسیدن به این اهداف و گسترش امور بشردوستانه و ارائه خدمات به محرومان، ما را یاری کند به گرمی می فشاریم تا بتوانیم پروژه هایی ماندگار و طرح هایی اثرگذار به اجرا درآوریم.

اجرای طرح خادم در استان

محمودی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح خادم در استان خبر داد و توضیح داد: طرح خادم طرح آموزش کمک‌های اولیه در خانواده‌ها بوده و 30 درصد خانواده‌های کل کشور تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی افزود: در این باره در استان آذربایجان‌غربی، امدادگرانی که تحت آموزش تخصصی قرار گرفته‌اند از دی ماه امسال با حضور در درب منازل، به آموزش خانواده‌ها می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با بیان اهداف اجرای طرح خادم تصریح کرد: در این رابطه آشنایی مردم با مخاطرات و علائم هشدار، آماده‌سازی در برابر حوادث و نیز اعلام آمادگی برای کمک به دیگران در حوادث از اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جمعیت هلال احمر استان حضور در مناطق روستایی است بیان کرد: برای این کار در خانه‌های روستایی امدادگران بشردوست تربیت می‌شوند، ضمن اینکه پیگیر ایجاد و گسترش تیم های امدادی واکنش سریع هستیم.

محمودی در ادامه سخنان خود از تجهیز هر یک از شعبات شهرستانی به مراکز پاسخ گویی اضطرای (ERC)در راستای امدادرسانی به موقع و سریع خبر داد و اظهار کرد: گسترش کمی و کیفی تعداد پایگاه های امداد و نجات در سطح استان آذربایجان غربی و به روز رسانی، تقویت و بهینه سازی آنها از دیگر اولویت های جمعیت هلال احمر است.

این مقام مسئول بر گسترش آموزش های همگانی و ارتقای سطح آمادگی خانواده شهری و روستایی تاکید و اذعان کرد در این راستا درصدد ایجاد "خانه های روستایی" هلال احمر، برگزاری دوره های پودمانی ویژه کارکنان ادرات و اجرای طرح خادم هستیم.
محمودی همچنین از تجهیز و افزایش امکانات آموزشی دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ظریفت های این دانشگاه و وجود پتانسیل انسانی آموزش دیده و متجرب به دنبال آن هستیم که بتوانیم با تجهیز دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر به امکانات و تجهیزات آموزشی و تمرینی، این استان را به پنجمین قطب آموزشی کشور تبدیل کنیم و شرایط را برای پذیرش دانشجو های بین المللی فراهم سازیم.

افزایش پایگاه‌های امداد و نجات در استان

محمودی از افزایش پایگاه‌های امداد و نجات در استان خبر داد و گفت: علاوه بر آن، مراکز اورژانس آذربایجان‌غربی به روز رسانی و استانداردسازی شده و برای مدیریت بحران در شرایط اضطراری تقویت می‌شوند.

وی در خصوص پایگاه امداد هوایی نیز گفت: احداث آشیانه هلیکوپتر، انبار پشتیبانی و فضای اسکان اضطراری مردم شهرستان ارومیه، سه فاز مختلف پایگاه امداد هوایی مستقر در جاده شهید کلانتری است.

به گفته محمودی نبود اعتبار ریالی کافی، عدم تامین امنیت لازم و وجود بوی نامطبوع فاضلاب شهرک صنعتی سه مشکل اساسی پایگاه امداد هوایی است که با مکاتبات انجام گرفته و رایزنی های صورت گرفته در تلاش برای رفع آنها هستیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا