اخبار
کد خبر : 3409 ۱۳۹۵/۰۸/۲۴   

چهره نظام سلامت استان از حالت رکود به پویایی رسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: چهره نظام سلامت استان با سیاست های کلی سلامت که توسط مقام معظم رهبری تدوین شد و تدبیری که دولت در اجرای برنامه های تحول نظام سلامت انجام داد و حمایت هایی که از طرف مجلس صورت گرفت، از حالت رکود به پویایی رسیده است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در جلسه مدیران عرصه سلامت واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: این طرح پیشرفت و برای خود دستاوردهای مثبت زیادی داشته در حالی که مشکلاتی نیز با خود همراه داشت ولی ما باید دست در دست هم داده تا نقاط قوت را بیشتر کنیم و نقاط ضعف را از بین ببریم.

وی افزود: عزم دولت برای ادامه این راه است و امروز همه به این نتیجه رسیده اند که این راه را باید رفت و اتمامی برای آن متصور نیست.  

آقازاده ادامه داد: انتظار ما در شبکه های بهداشت و درمان هماهنگی امور و تعامل با فرماندار، امام جمعه، نمایندگان مجلس، شهردار و سایر مسولین شهرستان مربوطه است تا از اقدامات آن شبکه با خبر باشند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد اجرای تعداد زیادی پروژ های عمرانی سلامت در استان هستیم و لازم است مدیران در نحوه و کیفیت اجرای پروژه ها ارزیابی و نظارت دقیق و دائمی را داشته باشند تا که کار زودتر و بهتر پیش رود و همچنین در انتخاب پیمانکاران دقت کنید تا کار را با کیفیت و در اسرع وقت تحویل دهند.

رئیس دانشگاه با اشاره به شروع فصل سرما  و تشکر از تشکیل زائوسرا در شهرستان ها تاکید کرد تا بحث مادران باردار جدی گرفته شود و در صورت امکان مادران باردار که دارای ریسک بالا هستند به شهرها انتقال داده شوند زیرا که مرگ حتی یک مادر فاجعه ای جبران ناپذیر است.

مقام عالی سلامت استان به تکمیل سیستم شبکه های ارائه خدمات بهداشتی درمانی نیز اشاره کرد و گفت: در کنار تکمیل شبکه باید کیفیت ارائه خدمات نیز افزایش یابد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود گفت: مسئولان بهداشتی درمانی در شهرهای مختلف باید از فعالیت برخی داروخانه های بدون مجوز در استان جلوگیری کنند.

آقازاده افزود: این اقدام می تواند در ارتقای خدمات بهداشتی و سلامت در جامعه نقش بسزایی ایفا کند.

عبدالمجید حمیصی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تداوم و ارتقای هماهنگی با مسئولان شهرستان ها و رسانه ها، نظارت مستقیم و مداوم و مستمر در پروژه های بهداشتی درمانی به ویژه در 131 مرکز جامع خدمات سلامت، تکمیل پروژهای درمانی از جمله در خوی، تکاب، میاندوآب، بوکان و بلوک های زایمانی و سامانه سیب، توجه جدی به کاهش مرگ و میر مادران باردار، بررسی و پیگیری بیماری های غیر واگیر، نظارت موضوع اعتباربخشی بیمارستان ها و ثبت کامل اقدامات در تصادفات و سوختگی ها و پیگیری امور داروخانه ها و امور دارویی از جمله انتظارات دانشگاه از مدیران شبکه بهداشت استان است.

با اجرای طرح تحول سلامت در کشور و آذربایجان غربی اقدامات اساسی بسیاری در این حوزه انجام شده که یکی از آنها توجه به تامین داروهای مورد نیاز بیماران در مراکز درمانی بوده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا