اخبار
کد خبر : 3394 ۱۳۹۵/۰۸/۲۲   

دولت تدبیر و امید نگاه مثبتی نسبت به یارانه احزاب داشته باشد

رئیس جمعیت زنان مسلمان نواندیش آذربایجان غربی گفت: دولت تدبیر و امید نگاه مثبتی نسبت به یارانه احزاب داشته باشد.

به گزارش نای قلم، پریسا علیلو در دومین جلسه رسمی جمعیت زنان مسلمان نواندیش اظهار کرد: احزاب در ایران از دریافت یارانه محروم هستند و تنها راه تامین مالی آنها از طریق دریافت حق عضویت، کمک ها، هدایای خیران و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و این بزرگ ترین ضعف احزاب در ایران بوده که امیدواریم دولت تدبیر و امید نگاه مثبتی نسبت به یارانه احزاب داشته باشد و در بودجه سالانه آینده یارانه احزاب نیز لحاظ شود.
وی افزود: ضعف امکانات مالی و بودجه ای از مشکلات اساسی احزاب در ایران به شمار می رود که خود مانع بزرگ برای عضوگیری و فعالیت گسترده در قالب کارگاه های آموزشی، همایش ها و تبلیغات جریان های سیاسی به شمار می رود.

به گفته علیلو فقدان بودجه در احزاب زنان به علت عدم پشتوانه مالی و دست نداشتن در ارکان قدرت، بیشتر و عمیق تر هست و به همین دلیل کار حزبی و تشکیلاتی در کشور ما به صورت حرفه ای صورت نمی گیرد و مردم به علت تحمیل هزینه های مختلف رغبتی به عضویت و فعالیت در احزاب سیاسی نشان نمی دهند.

رئیس جمعیت زنان مسلمان نواندیش آذربایجان غربی تاکید کرد: برای پیشبرد اهداف جمعیت نیازمند کمک اعضا هستیم و از طریق عضویت های رسمی و افتخاری درصدد تامین منابع مالی برای پیشبرد اهداف هستیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود آگاه سازی، فعالیت، پژوهش و پرداختن به چالش های زنان را از مهم ترین رسالت های جمعیت عنوان کرد و با اشاره به اهداف مقرر در مرامنامه و مشکلات فراروی بانوان، ضرورت نقش فعال و پررنگ جمعیت و نگاه انتقادی به حوزه زنان استان را یادآور شد و خواستار دعوت از جوانان و پیشکسوتان این حوزه به جمعیت شد تا بتوانند از طریق تجربیات پیشکسوتان و بزرگان، جوانان را برای کارهای تشکیلاتی و هدفمند آموزش داده و فعالیت های مدنی را در حوزه زنان گسترش دهند.

انتقاد از عدم حمایت و حضور ویترینی و استفاده ابزاری از زنان از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود و اینکه بانوان کاندیدا در انتخابات هفتم اسفندماه سال ۹۴ با وجود حضور در لیست امید، هیچگونه حمایتی از طرف شورای هماهنگی احزاب استان و شورای راهبردی صورت نگرفت، بلکه بالعکس فشارها در جهت کناره گیری و در نهایت با تهدید به ردصلاحیت مواجه شدند و از حمایت اصلاح طلبان نیز عملا بی بهره شدند.

در ادامه این نشست با توجه به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال آینده مقرر شد شناسایی زنان توانمند برای حضور در لیست شوراها در دستور کار قرار گیرد و با اظهار امیدواری در جهت حمایت احزاب تأثیرگذار در شورای هماهنگی استان از بانوان توانمند و کارنامه دار برای قرار گرفتن در لیست شوراها، همانگونه که سایر بزرگان این احزاب تأکید داشته اند، بیش از پیش برخوردار گردند و از این رو اعضا ملزم شدند تا راهکارهای لازمه برای حمایت از این بانوان برای جلسات آینده برنامه ریزی و تدوین شود.
حمایت از دولت تدبیر و امید در انتخابات آتی از دیگر نقاط مشترک بین اعضای جمعیت در این جلسه بود که چگونگی این حمایت ها به روزهای آتی موکول شد.
در پایان این جلسه سه نفر از اعضا به عنوان رئيس هیئت مدیره، خزانه دار و بازرس انتخاب شدند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا