Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3386 ۱۳۹۵/۰۸/۲۰   

طرح استانی استعدادیابی قاریان نوجوان قرآن افتتاح شد

طرح استانی استعداد یابی قاریان نوجوان قرآن به همت سازمان تبلیغات آذربایجان غربی و با همکاری دارالحافظین قرآن قرآن کریم در ارومیه افتتاح شد.

به گزارش نای قلم، مراسم افتتاحیه این طرح قرآنی با حضور حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیر کل سازمان تبلیغات استان وحسین بهبودی مدیر کل امور استان های سازمان دارالقرآن کریم کشور در سالن جلسات همکف استانداری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد داداش زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به این نکته که یکی از نکات مثبت این طرح علاوه بر آموزش سرفصل های مختلف قرائت قرآن کریم، آموزش سبک زندگی قرآنی به قرآن آموزان است، خطاب به اولیاء گفت: فرزندان شما تحت عنوان استعداد های قرآنی در این طرح شرکت خواهند کرد و با یادگیری سبک زندگی قرآنی علاوه بر تاثیر گزاری بر خود و خانواده خود، به عنوان الگو برای دیگر نوجوانان شناخته خواهند شد.
وی در ادامه گفت: مشکلاتی که در عالم است به زودی زود در ذهن افراد مختلف با شکل و لعاب مختلف خواهد نشست و تنها انسان هایی می توانند از این عرصه نجاب یابند که دل خود را با قرآن نورانی کردند. نوجوانان عزیز ان شاءالله در این طرح خود نورانی شده و جامعه را با رفتار خود نورانی تر می کنند.
راه نجات بشر از مشکلات قرآن کریم است
حسین بهبودی مدیر کل امور استان های سازمان دارالقرآن کریم کشور خطاب به خانواده های حاضر در مراسم گفت: قدر فرزندان خود را بدانید، همین که در این دنیا با این همه هجمه های فرهنگی، قرآنی شدند با قرآن مأنوس شدند و توانستند به عنوان نخبه های قرآنی انتخاب شوند جای شکر دارد، فرزندان شما هم قدر پدر مادرتان را بدانید، مسلما برکت نان حلال پدرتان، زحمات خالصانه مادرتان و تربیت دینی ایشان باعث شده است که شما امروز به عنوان یک فرد قرآنی در جامعه شناخته شوید.
وی با اشاره به آیه «إنّا نحنُ نَزّلنا الذِّکرَ و انّا له لَحافِظون» (حجر / ۹) گفت: منظور خداوند متعال از ذکر لغات قرآن کریم نیست، برای مثال همین الان دل های شما قرآنیست و با نور قرآن در آمیخته شده است پس خداوند شما ها را حفظ خواهد کرد، مطئمن باشید راه نجات بشر از مشکلات مختلف قرآن کریم است.
ضرورت بازگشت به سبک زندگی قرآنی امروزه بیشتر حس می شود
استاد سید محمد میر قلنج از اساتید برجسته مفاهیم و خادم ملی قرآن کریم خطاب به نوجوانان گفت: شما یک راهی را شروع کرده اید که افقی روشن از نظر قرآن نوید می دهد، خوشا به سعادت شما که در این سن با قرآن مأنوس شده اید.
این استاد قرآن کریم در ادامه گفت: قرائت قرآن کریم، حفظ قرآن کریم، قاری بودن ،حافظ بودن یا حتی تدریس قرآن فقط برای کسب رتبه های برتر مسابقات و عناوین بین المللی نیست اینها هیچ کدام هدف نهایی نیستند بلکه معبری هستند برای رسید به هدف تعالی و آن تربیت قرآنی و قرآنی شدن انسان است.
استاد میر قلنج در ادامه اظهار کرد: الحمد الله در این طرح بر تربیت قرآنی و سبک زندگی قرآنی اهمیت داده شده است و در کنار دیگر آموزه های قرآنی، جزو سر فصل ها می باشد. شما دارای استعداد قرائت قرآن کریم هستید و ان شاءالله به تدریج با سبک زندگی قرآنی هم آشنا می شوید.
رویکرد سبک زندگی قرآنی از ویژگی های این طرح است

اسماعیل خیری مسئول دارالقرآن کریم آذربایجان غربی گفت: طرح استعداد یابی قاریان نوجوان قرآن کریم در سالهای گذشته با عنوان نغمه های آسمانی و به صورت متمرکز برگزار می شد و پس از دریافت نتایج درخشان آن، سازمان دارالقرآن کریم کشور امسال این طرح را در سطح کشور و در تمامی استانها در نظر گرفته است.
وی افزود: مانیز در استان با همکاری موسسه دارالحافظین قرآن کریم استان همانند دیگر نقاط کشور این طرح را ویژه نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله پسر با هدف تربیت نیروی متخصص قرآنی اجرا خواهیم کرد.
مسئول دارالقرآن کریم استان با اشاره به سر فصل های آموزشی این دوره گفت: رویکرد سبک زندگی قرآنی از ویژگی های شاخص این طرح و جزو سرفصل های آموزشی است تجوید، وقف و ابتدا، ترجمه و مفاهیم، صوت و لحن دیگر سر فصل های آموزشی طرح هستند که جمعا ۲۵۰ ساعت آموزشی خواهد بود.
انتخاب ۵۰ نفر مستعد قرآنی از بین ۲۵۰ نفر اولیه طی آزمون ورودی
مدیر عامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی به عنوان مجری این طرح گفت: در مهرماه امسال طی آزمون ورودی که در سه مرحله صورت پذیرفت ۵۰ نفر مستعد قرآنی از بین ۲۵۰ نوجوان که از منابع مختلف لیست آنها تهیه شده بود انتخاب شده و جهت شرکت در دوره های آموزشی طرح پرورش استعدادهای نوجوان در رشته قرائت با رویکرد سبک زندگی قرآنی پذیرش شدند.
مهدی کاتب افزود: کلاس های آموزشی این طرح که شامل پنج سر فصل و۲۵۰ ساعت می باشد در طول ۱۶ هفته و در روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته از اوایل آذرماه برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا