Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3380 ۱۳۹۵/۰۸/۱۹   

لزوم انتقال یافته های نوین آب در بخش کشاورزی به بهره برداران

 رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی بر لزوم انتقال یافته های نوین آب در بخش کشاورزی به بهره برداران تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، محمد غفاری در پنجمین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اظهار کرد: انتقال یافته های کشاورزی یکی از اهداف مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی است که در این راستا برنامه بهره وری انتقال یافته های نوین آب در بخش کشاورزی و انتقال آن به بهره برداران در اولویت کارهای این مرکز قرار دارد.

محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان هم گفت: طی بازدیدی که از کشور ترکیه انجام دادند طراحی آبیاری به روش پابلر را مورد تحقیق قرار دادند که با اجرایی شدن این روش در باغات استان شاهد صرفه جویی آب به میزان 40 درصد خواهیم بود.

طایفه رضایی از مزایای این طرح قرار گرفتن لوله ها به عمق 30 الی 50 سانتیمتری در زیر سطح زمین اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح لوله ها سطح زمین را اشغال نکرده و مشکل علف هرز نیز بوجود نمی آید و مبارزه شیمیایی ومکانیکی با علف های هرز صورت نمی گیرد و همچنین تردد ادوات و تراکتور به راحتی صورت می گیرد.

پنجمین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با موضوع سفر محققان مرکزتحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی به ازمیر ترکیه و بازدید از طرح های آبیاری قطره ای زیرسطحی این کشور، با حضور رئیس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان در محل سالن همایش شهید باکری جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

در این جلسه سازمان جهاد کشاورزی به نمایندگی از وزارت برنامه بهره وری آب را در استان اجرایی خواهد کرد که به این منظور کارگروه شورای عالی آب در استان تشکیل شده است .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا