اخبار
کد خبر : 3379 ۱۳۹۵/۰۸/۱۹   

مستمری مددجویان به عنوان ضمانت تسهیلات دریافتی لحاظ شود

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: در خصوص ارائه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که مستمری مددجویان باید به عنوان ضمانت تسهیلات دریافتی از سیستم بانکی لحاظ شود.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر امروز در جلسه کارگروه زنان و خانواده استانداری اظهار کرد: سازمان های حمایتی آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست و ایجاد اشتغال و خودکفایی را در اولویت کاری خود قرار دهند .

وی با بیان اینکه در خصوص ایجاد اشتغال در سازمان های حمایتی اولویت با زنان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست است، اظهار کرد: سازماهای حمایتی با رویکرد خودکفایی برنامه خودکفایی و استقلال این خانواده ها را در دستور کار دارند.

رادفر ادامه داد: این طرح علاوه بر استقلال مالی، حفظ و کرامت خانواده ها و تاثیرات تربیتی مثبت برای فرزندان این خانواده ها را نیز در پی دارد .

وی بر لزوم مشاوره، آموزش و توانمندسازی فنی و حرفه ای مددجویان تاکید کرد و خواستار پیگیری و رصد طرح های خودکفایی شد .

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار پیگیری امکان اعطای تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای زنان متاهلی که متقاضی دریافت تسهیلات خوداشتغالی هستند، شد .

شهلا تاجفر مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری نیز در این جلسه با اشاره به نقش نهاد خانواده در تربیت منابع انسانی و تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: زنان سهم بسزایی در تولید ملی و افزایش بهره وری اقتصادی دارند و باید بسترهای لازم برای افزایش مشارکت زنان در این امر فراهم شود .

در این جلسه در خصوص طرح بررسی اختلالات روانپزشکی در کودکان و نوجوانان و ارتباطش با سرمایه اجتماعی، سبک زندگی و شخصیت والدین که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان در حال اجرا است، بحث و گفتگو شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا