Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3367 ۱۳۹۵/۰۸/۱۸   

واحدهای تک نفره زایمان طبیعی در آذربایجان غربی افتتاح شد

۷۱۴ واحد تک نفره زایمان طبیعی امروز به صورت همزمان در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش نای قلم، واحد تک نفره زایمان طبیعی در بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد همزمان با سراسر کشور با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، امام جمعه و معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مهاباد افتتاح شد.
این بلوک زایمانی در زمینی به مساحت یک هزار و 160 مترمربع و با زیربنای یک هزار و 300 مترمربع با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در شهریور ۹۴استارت خورده بود.
آذربایجان غربی از 714 واحد تک نفره زایمانی قابل افتتاح در سراسر کشور سهم 105 واحد را دارد که امروز 80 واحد در استان آذربایجان غربی مورد بهره برداری قرار گرفت . 
 بلوک زایمانی مهاباد دارای ۱۳ اتاق تک تخته زایمان طبیعی به سبک LDR  با تجهیزات کاملا جدید و استاندارد با هدف ترویج زایمان طبیعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این مراسم گفت: از اردیبهشت ۹۳ تاکنون حدود ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پیشرفته پزشکی در مراکز بیمارستانی استان مستقر شده است.

جواد آقازاده اظهار کرد: از زمان اجرای طرح تحول سلامت، آذربایجان غربی جزو اولین استان هایی است که با ساخت ۱۳۰ مرکز جامع بهداشت که در حال آماده سازی است.

وی ادامه داد: خدمات رسانی در بیمارستان ها، پوشش خدمات درمانی و تامین دارو در سال های گذشته با مشکلات زیادی روبرو بود که با اجرای طرح تحول سلامت و سیاست های کلان بهداشت و درمان با استناد به ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری به پیشرفت های زیادی دست یافته ایم.

 آقازاده با اشاره به هزینه ۱۷۰ میلیارد ریالی تاسیس ۱۰۵ واحد تک نفره زایمان طبیعی در استان در مساحت ۱۳ هزار مترمربع، گفت: در بخش تجهیز اورژانس استان و محل اقامت پزشکان نیز اقدامات قابل قبولی را انجام داده ایم و چندین طرح بیمارستانی و درمانی دیگر در شهرستان های استان از جمله در خوی و تکاب در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی خبرهای منتشر شده در مورد حذف طرح دانشکده پیراپزشکی مهاباد را کذب دانست و اظهار کرد: مجوز مجتمع عالی سلامت مهاباد صادر شده و دانشکده پیراپزشکی زیرمجموعه این مجتمع خواهد بود.

ماموستا ملا قادر سهرابی امام جمعه شهرستان مهاباد نیز در آیین افتتاح این مرکز درمانی با تقدیر از مقام های استانی و اولویت قرار دادن اقدامات بهداشت و درمان گفت: امسال بارها شاهد افتتاح مراکز جدید درمانی در سطح شهرستان بودیم که این اقدامات قدم بلند مسئولان در رفع مشکلات این حوزه را آشکار می کند.

ایرج شجاعی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مهاباد نیز در این مراسم گفت: با اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و توجه ویژه ای که به مهاباد شده است شاهد ارتقای سطح سلامت و بهبود خدمات رسانی در حوزه بهداشت شهرستان مهاباد هستیم.

سامرند مرزنگ، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز با تقدیر از مسئولان شهرستان برای انتخاب مهاباد به عنوان نماینده استان در میزبانی از طرح سراسری افتتاح همزمان واحدهای زایمان طبیعی، تکریم از مادران باردار به عنوان شاخص سلامت و بهداشت با استفاده از بهترین تجهیزات را هدف اصلی این طرح دانست.

شایان ذکر است رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در این سفر از پروژه های در حال احداث کلینیک تخصصی شهرستان مهاباد و نیز از مرکز تشخیص و ثبت بیماران سرطانی شهرستان مهاباد بازدید کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا