اخبار
کد خبر : 3361 ۱۳۹۵/۰۸/۱۷   

مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه افتتاح شد

مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه با هدف تقویت تعامل و همبستگی اقوام و ادیان در آذربایجان غربی امروز افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش نای قلم، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور در این مراسم گفت: بددلی دشمنان را باید با تقویت همگرایی و همدلی ملی خنثی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسن نواب اظهار کرد: وحدت اسلامی یک ضرورت زمانی و یک مطلب زودگذر مقطعی نیست بلکه یک اصل قرآنی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه پژوهشگران و فرهیختگان جامعه وظیفه ایجاد صلح در بین قشرهای مختلف جامعه را بر عهده دارند، افزود: علما و فرهیختگان در برقراری صلح و آرامش در جامعه نقش تاثیرگذاری دارند و می توانند زمینه وحدت را فراهم کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور با بیان اینکه اتحاد برای مقابله با افراط و تکفیر ضروری است، تصریح کرد: داعش نماد بدفهمی و جهل است.

وی اختلاف شیعه و سنی را طراحی دشمنان برای سوءاستفاده كردن از این اختلافات عنوان و خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی شیعه و سنی اعضای یک خانواده هستند و دشمنان با سوء استفاده از تنوع قومیت ها و مذاهب در فکر نفاق و تفرقه افکنی هستند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اهانت به اقلیت ها مایه اختلاف بوده و باید از این کار جلوگیری شود، تاکید کرد: اهانت به مقدسات و باورهای دیگران حرام و تخلف آشکار قانونی است و تکیه بر ارزش ها و باورهای خود باید با حفظ احترام به سایر ادیان واعتقادات همراه باشد چرا که ایمان و اعتقاد به ادیان دیگر نیز جزء ایمان و اعتقاد ماست.

به گفته وی کشورهای استکباری با تمام توان در صدد بر هم زدن وحدت میان مسلمانان و حتی شیعیان هستند که لازم است مسلمانان در مقابل توطئه های دشمنان متحد و یکپارچه باشند.

وی اضافه کرد: دین اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی در جهان شناخته می شود و به همین دلیل باید توجه بیشتری به مقوله اتحاد مذاهب در این دین داشته باشیم و تمام اهتمام خود را در این خصوص به کار گیریم.

رئیس دانشگاه ارومیه هم در این مراسم با اشاره به هم زیستی مسالمت آمیز ادیان و اقوام استان گفت: آذربایجان غربی به دلیل داشتن تنوع اقوام و ادیان رنگین کمان قومیت ها نام گرفته و نمونه ای بزرگ از زندگی مسالمت آمیز اقوام، ادیان، فرهنگ ها و نژادها است .

رحیم حب نقی افزود: مرکز مطالعات ادیان و اقوام آذربایجان نقشی سازنده و روشنگرانه در نزدیک ساختن دیدگاه­ ها و وحدت ملی ایفاء می کند.

وی پژوهش در حوزه های مختلف فرهنگی، ادبی، تاریخی، دینی و اجتماعی آذربایجان و همچنین مطالعه در خصوص تعامل ادیان و اقوام منطقه و نقش آنها در تحکیم وحدت را از جمله اهداف مهم راه اندازی این مرکز عنوان کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا