اخبار
کد خبر : 336 ۱۳۹۴/۰۵/۱۱   

آمادگی کامل برای جذب سرمایه گذاری خارجی را داریم

سرمایه گذاری و انباشت سرمایه ناشی از آن، محرک رشد اقتصادی در هر کشور به شمار می آید به طوری که بهره‎گیری از سرمایه های داخلی و خارجی و جذب سرمایه گذاران توانمند، راهی برای شتاب بخشی به حرکت اقتصاد به سوی توسعه و ایجاد اشتغال پایدار است.

در دهه های اخیر، سرمایه گذاری داخلی و خارجی به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای دستیابی به رشد اقتصادی، تولید ثروت و زندگی بهتر مطرح است و برهمین اساس اهمیت سرمایه گذاری به عنوان یک مقوله اقتصادی سبب شده که این موضوع همواره به عنوان یکی از عوامل اساسی در توسعه اقتصادی و صنعتی جوامع مطرح باشد و دولت ها را بر آن دارد تا توجه ویژه ای به امر سرمایه گذاری معطوف دارند.

این در حالی است که سرمایه گذاری بخش خصوصی به وی‍ژه سرمایه گذاری خارجی در ایران و به ویژه در استان های کمتر توسعه یافته کشور با توجه به موانع و محدودیت هایی که می توان برای آن برشمرد با چالش های بسیاری روبرو بوده که محدودیت های ناشی از تحریم ها یکی از مهمترین این موانع به شمار می رود.

حال که مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 بعد از 12 سال پرفراز و نشیب با تدبیر مسئولان و سیاستمداران کشور به سرانجام رسیده می توان شاهد رفع بسیاری از این محدودیت ها بود.

در این میان بهره گیری از این فرصت های سرمایه گذاری، گام مهمی برای توسعه استان آذربایجان غربی به شمار آید.

موقعیت جغرافیایی مناسب، برخورداری از ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و جاذبه های گردشگری طبیعی، ظرفیت های مساعدی است که می تواند سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیاری را به این استان جذب کند.

براین اساس، احصاء اولویت های سرمایه گذاری در استان اهمیت دوچندانی پیدا می کند و ضروری است تا مسئولان در این رابطه تلاش ویژه ای به کار گیرند.

استاندار آذربایجان غربی در دیدار با یک گروه سرمایه‌ گذاری خارجی با اشاره به اهمیت این موضوع از اعلام آمادگی استان برای جذب سرمایه گذاری خارجی خبر داد.

قربانعلی سعادت در این دیدار از فعالیت و حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به ویژه در زمینه‌های صنعت، معدن، تولید کود پتاس و انرژی‌ خورشیدی در آذربایجان غربی استقبال کرد.

وی گفت: حوزه های مختلف صنعتی مانند صنایع پایین دست پتروشیمی، استحصال کود پتاس از نمک دریاچه ارومیه، گردشگری، تولید لوازم و قطعات خودرو، بخش تولیدی، کشاورزی، انرژی پاک خورشیدی و صنعت بسته‌بندی از مهمترین زمینه های سرمایه گذاری در آذربایجان‌غربی است و ما از فعالیت سرمایه‌گذاران در این زمینه‌ها حمایت کافی را خواهیم داشت.

سعادت استخراج و فرآوری سنگ های معدنی را از دیگر ظرفیت های مهم استان برای سرمایه گذاری عنوان و اظهار کرد: به دلیل عدم وجود تکنولوژی مناسب جهت فرآوری سنگ های معدنی در استان، خام فروشی در این محصول صورت می‌گیرد لذا از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در زمینه اکتشاف، استحصال و فرآوری سنگ های معدنی استقبال می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی حوزه انرژی را از دیگر حوزه های مهم قابل سرمایه گذاری در استان عنوان کرد و افزود: در صورتی که سرمایه گذاری مناسبی در زمینه ساخت نیروگاه و تولید انرژی در استان صورت گیرد، علاوه بر مصرف داخلی، امکان صادرات آن به کشورهای همجوار نیز وجود خواهد داشت.

سعادت همچنین گفت: برای سرمایه گذاران خارجی امکان سرمایه گذاری مشترک بر روی پروژه های مختلفی مانند احداث پتروشیمی ماکو و پتروشیمی خوی نیز وجود دارد.

وی در پایان ضمن اشاره به فراهم بودن بسترهای حمل و نقل ریلی و هوایی، وجود نیروی انسانی کافی در استان و وجود زمینه مساعد سرمایه گذاری در آذربایجان غربی از گروه سرمایه گذاری خارجی خواست طرح های توجیهی و نیازهای خود را در تمام زمینه‌هایی که مایل به سرمایه گذاری هستند ارائه کنند تا مقدمات لازم برای فعالیت آنها در استان فراهم شود.

جابرالدبوس به نمایندگی از گروه سرمایه گذاری خارجی نیز در این دیدار از حمایت استاندار آذربایجان غربی در راستای تسهیل شرایط سرمایه گذاری در این استان قدردانی کرد و گفت: فرصت های سرمایه گذاری و اقتصادی بسیار خوبی در آذربایجان غربی وجود دارد و شرکت ما آمادگی سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف را در این استان دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا