اخبار
کد خبر : 3359 ۱۳۹۵/۰۸/۱۷   

اعتراض به احضار دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه به کمیته انضباطی

دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در قالب نامه ای به احضار تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به کمیته انضباطی اعتراض کردند.

به گزارش نای قلم، جمعی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه صنعتی ارومیه هفته گذشته به کیفیت پایین وعده شام اعتراض کردند که این امر موجب شد تا تعدادی از دانشجویان معترض به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شوند بنابراین جمعی از دانشجویان این دانشگاه در قالب نامه ای به احضار این دانشجویان اعتراض کردند.

در نامه دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه به عبداللهی شریف رئیس این دانشگاه آمده است:

به استحضار جنابعالی می‌رساند با توجه به اینکه وعده شام دوشنبه مورخ 10 آبان ماه سال جاری کیفیت بسیار نامطلوب و بوی بد داشت، شورای صنفی دانشجویان بنا به رسالتی که بر عهده دارد، موضوع را به اطلاع دانشجویان و مسئولان مربوطه رسانده و مانع از خوردن غذا شد.

پخش این غذا و عدم رسیدگی مسئولان موجب شد تا خشم دانشجویان برانگیخته شود و به علت ضعف، تعلل و عدم رسیدگی مسئولان حوزه دانشجویی در دفعات متعدد قبل، موجب بروز برخی حرکات به نسبت نامتعارف از سوی عده‌ای از دانشجویان شد، چراکه تکرار این وضعیت را توهین به شخصیت والای دانشجو می‌دانستند.

حال عده‌ای از دانشجویان به جرم اعتراض به غذای فاسد که امسال برخلاف سال‌های پیش دانشگاه خود مواد اولیه را تهیه و در اختیار پیمانکار قرار می‌دهد، به کمیته انضباطی فرا خوانده شده‌اند.

نیک مستحضر هستید که غذای دانشجو از چه اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در شرایطی که مواد اولیه توسط دانشگاه خریداری می‌شود و علی‌رغم گوشزدهای شورای صنفی دانشجویان به عنوان نمایندگان قانونی تمامی دانشجویان در جلسات متعدد با جنابعالی، در خصوص کیفیت نامناسب غذا، چرا باید چنین غذایی بین دانشجویان پخش شود؟ آیا این اقدام مسئولان و توجه در دفعات قبلی و ضعف در رسیدگی، خود عامل اصلی این حرکت دانشجویان نیست؟

از نظر شورای صنفی دانشجویان این اقدامات به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک می‌کند و به جای اینکه با خاطیان و مسئولان که کم‌کاری کرده و باعث ایجاد فضای اعتراض شده، برخورد شود و در حالی که اعتراض از حقوق اولیه هر فرد است، در کمال تعجب دانشجویان معترض را به کمیته انضباطی فرا می‌خوانند.

وجود دوربین در خوابگاه برای برقراری امنیت دانشجویان است نه امنیتی کردن فضای دانشگاه، سوءاستفاده از این ابزار در محیط زندگی دانشجویان، می‌تواند موجب خشم و واکنش متقابل دانشجویان شود.

لذا از جنابعالی خواهشمند است، اجازه احضار دانشجو به کمیته انضباطی را نداده و دستور فرمایید علت پخت و پخش وعده مذکور مشخص شده و به اطلاع عموم برسد و از مسببین تهیه و توزیع این وعده غذایی بازخواست کنید تا بیش از این حقوق دانشجو نادیده گرفته نشود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا