اخبار
کد خبر : 3350 ۱۳۹۵/۰۸/۱۵   

ارومیه و وان می توانند الگوی خوبی برای توریسم درمانی باشند

اکیپ پنج نفره پزشکی در این سفر یک روزه در زمینه های مختلفی از جمله توریست درمانی، پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ملاقات و به گفت و گو پرداختند.

به گزارش نای قلم، مدیر تیم پزشکی اعزامی از استان وان ترکیه به ارومیه گفت: این تیم پزشکی به منظور تبادل جدیدترین یافته های درمانی و پزشکی ترکیه با کشور های همجوار ایجاد شده است و تاکنون به کشورهای آذربایجان، عراق و بخشی از کردستان سفر کرده است.

مدیر ارشد تیم پزشکی شهر وان با بیان این که هدف اصلی این سفر ایجاد ارتباط صمیمانه بین کشورها به منظور ارتقای سطح سلامت و درمان است، ابراز کرد: به منظور ایجاد این ارتباط صمیمانه، برخی شهرهای همسایه از جمله ارومیه، تبریز، نخجوان و بخشی از کردستان عراق را انتخاب کرده‌ایم.

هیبت با بیان اینکه در شهر وان در زمینه‌های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری از وضعیت خوبی برخوردار هستیم، افزود: یکی از مباحثی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است مبحث توریست درمانی است و دو شهر وان و ارومیه می توانند در زمینه های مختلفی با آسان سازی شرایط درمان برای شهروندان وضعیت مطلوبی را ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: ارومیه و وان می توانند الگوی مناسبی را برای اجرای طرح توریسم درمانی اجرایی کنند.

هیبت سیمور با ارائه گزارشی از امکانات درمانی استان وان اظهار کرد: این استان با جمعیت بیش از یک میلیون و 96 هزار نفر مجهز به 10 بیمارستان است که از لحاظ کیفیت درمانی در سطح بالایی قرار دارند.
ابراهیم حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در این جلسه در خصوص امکانات آموزشی و درمانی استان اظهار کرد: در این استان بیش از 24 بیمارستان دانشگاهی وجود دارد که علاوه بر آنها سه بیمارستان دولتی غیر دانشگاهی و سه بیمارستان خصوصی نیز ایجاد شده که نظارت و کنترل آنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.
وی افزود: در بیمارستان های دولتی تعرفه های مصوب در کل کشور یکسان است و به طور تقریبی 95 درصد هزینه در زمان بستری و 70 درصد هزینه درمان سرپایی در بیمارستان دولتی توسط بیمه پرداخت می شود و بقیه هزینه ها بر عهده خود بیمار است.
وی اضافه کرد: در بیمارستان های خصوصی تعرفه هزینه های درمان متفاوت و حدود سه تا چهار برابر بالاتر از تعرفه های بیمارستان دولتی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه همه مردم ایران بیمه هستند، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در 2 سال گذشته، هر ایرانی که حتی شاغل نیز نباشد، توسط دولت بیمه می شود این در حالی است که بیمار بابت درمان در بیمارستان ها هزینه مصوب را می پردازد اما بابت بیمه هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کند.
وان یکی از پنج استان مرزی ترکیه با جمهوری اسلامی ایران است.
این پنج استان در طول 500 کیلومتر مرز، هم مرز با استان آذربایجان غربی هستند و این استان تنها استان مرزی کشورمان با ترکیه به شمار می رود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا