اخبار
کد خبر : 3336 ۱۳۹۵/۰۸/۱۴   

قصه‌ها میراث غنی فرهنگ جوامع را انتقال می دهند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ‌آذربایجان‌غربی گفت: قصه‌ها، میراث غنی فرهنگ جوامع را انتقال داده و با نشان دادن زشتی‌ها زمینه ظهور و بروز زیبایی‌ها را فراهم می‌کنند.

به گزارش نای قلم، جواد زاهدی که در مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه سخن می‌گفت، اظهار کرد: قصه‌گویی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه قصه ها سرشار از اصول اخلاقی و انسانی هستند، افزود: با توجه به اینکه قصه و قصه‌گویی از آثار تربیتی مهمی برخوردار است به همین منظور تقویت و توسعه آن در مراکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان به عنوان یکی از پایه‌ای ترین فعالیت‌های کانون مورد توجه و تاکید است.

زاهدی با تاکید بر گسترش قصه‌گویی گفت: قصه‌گویی مربیان کانون محدود به کتابخانه‌های کانون نیست، مربیان به بهانه‌های مختلف و تحت عنوان ویژه برنامه‌های متنوع قصه‌های خود را در مدارس و سازمان‌های مختلف فرهنگی برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کنند.

وی قصه‌گویی را هنر مواجهه با تاثیر دانست و گفت: قصه‌گو در لحظه می‌تواند بخشی از تاثیر هنر خود را در عکس‌العمل‌های مخاطب مشاهده کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به فواید قصه‌گویی برای کودکان گفت: بی‌شک کودک با گوش دادن به قصه نخستین زمینه‌های آشنایی با ناملایمات زندگی را فراگرفته و علاوه بر آن، آماده جامعه پذیری می‌شود.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عصر روز چهارشنبه 12 آبان، با حضور فریدون سیدمصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش، احد هوشمند رییس حوزه هنری، هوشنگ مرادی معاون مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل استانداری و جمعی از مسئولان استانی طی مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان پایان یافت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا