اخبار
کد خبر : 3332 ۱۳۹۵/۰۸/۱۴   

فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ضعیف شده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: متأسفانه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه ما ضعیف شده است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: 7 آبان تا 13 آبان ماه به‌عنوان هفته کتاب و کتاب‌خوانی شناخته‌ شده و در دین مبین اسلام نیز بسیار به این موضوع تأکید شده است، باید بزرگان هر خانواده خود اهل مطالعه باشند و فرزندان خود را به این مبارک تشویق کنند.

وی افزود: مطالعات کتابی به‌نوعی منسوخ‌شده است و فضای مجازی که وسعت بسیار زیاد ولی مفهوم کمی در خود جای‌داده است به‌عنوان مرجع مطالعه جایگزین شده است و پیامبر اکرم (ص) با کتاب قرآن مبعوث شده است و این نشان از اهمیت بسیار کتاب دارد و باید روزانه قسمتی از وقت خود را به این امر اختصاص دهیم.
حجت الاسلام قریشی بیان کرد: نمایشگاه‌های بسیاری برپا می‌شود و مردم به‌وفور در آن حضور می‌یابند و در این میان باید نمایشگاه‌های کتاب برپا شود تا بتوان بهتر از پیش اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی را به مردم و فرزندان آنان نشان داد و هرچقدر این فرهنگ‌سازی انجام پذیرد مردم بیشتر اهل تفکر و اندیشه می‌شوند.
امام‌ جمعه ارومیه بیان کرد: امام خمینی (ره) با تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا که از آن به‌عنوان انقلاب دوم ایران اسلامی یادکرده است ضربه شدیدی به دولت غربی وارد ساخت و ایشان تمام‌کارهای خود را با براهین کافی، از روی عقل و منطق و با پشتوانه اسلامی و قرآنی انجام می‌دادند.                        

وی با دعوت به رعایت تقوای الهی و با اشاره به ادامه سلسله مباحث معاد اظهار کرد: یکی از عوامل مهم ارتقاء روحیه تقوا در وجود انسان تأمل و تفکر در خصوص مباحث معاد است.
امام جمعه ارومیه تلاوت قرآن در خانه را باعث افزایش نور ایمان و برکت در خانواده دانست و افزود: مؤمنان سعی کنند خود و فرزندان خود را نسبت به تلاوت قرآن تشویق کنند.
وی در خطبه دوم نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزگاری و دوری از انجام محرمات در رابطه با محل مصلای امام خمینی (ره) گفت: اداره مصلی و تأمین مخارج آن بر عهده جماعت نمازگزار است و دو موسسه خیریه‌ای که در مجاورت مصلا هستند، صرف مخارج حوزه علمیه می‌شود که آن‌هم تنها بخشی از مخارج این محل را تأمین می‌کند.
قریشی در بخش دیگر سخنان خود به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت ۱۳ آبان به دو موضوع مهم اشاره کردند و باید از آنان دوری جست و موضوع نخست زشت جلوه دادن امام خمینی (ره) در ذهن و قلب جهانیان است که ادعا می‌کنند آن بزرگ‌مرد تمامی کارهای خود را علیه آمریکا و دولت‌های غربی از روی تعصب و نفرت انجام داده است.
امام‌ جمعه ارومیه بیان کرد: امام خمینی (ره) با تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا که از آن به‌عنوان انقلاب دوم ایران اسلامی یادکرده است ضربه شدیدی به دولت غربی وارد ساخت و ایشان تمام‌کارهای خود را با براهین کافی، از روی عقل و منطق و با پشتوانه اسلامی و قرآنی انجام می‌دادند.
وی اظهار کرد: از بزرگ‌ترین خیانت‌های دولت آمریکا علیه ایران اسلامی می‌توان از 8 سال جنگ تحمیلی علیه ایران نام برد که با اجیر کردن دولت بعثی عراق این جنگ را ترتیب داده بود و از دیگر خیانت‌های این کشور می‌توان به خیانت علیه مردم خود یادآور شد که جنایت، فقر، تبعیض نژادی و دیگر خطرات اجتماعی که بیش‌ازپیش در این کشور غوغا می‌کند نام برد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: به همین دلایل است که باید شعار مرگ بر آمریکا بر زبانمان جاری شود و مرگ بر آمریکا را می‌توان به اقسام مرگ بر بی‌عفتی، مرگ بر تبعیض نژادی، مرگ بر خیانت، مرگ بر بی‌غیرتی تعبیر می‌شود و آن دولتی که مدعی کهن‌ترین تمدن است نمایندگان انتخاباتیش در تمامی مناظره‌های خود یکدیگر را به بی‌عفتی متهم می‌کنند و با خنده و تمسخر به یکدیگر پاسخ می‌دهند.
وی تصریح کرد: موضوع دیگر اینکه عده‌ای مردم را به دوستی با دولت آمریکا تشویق می‌کنند و این کار ناشایسته‌ای است و در طول تاریخ هر زمان با آنان دست دوستی داده‌ایم بعد از مدت کوتاهی با عهدشکنی و کارشکنی آنان مواجه شده‌ایم و از آخرین کارشکنی آن‌ها می‌توان به برجام اشاره کرد و بر طبق آیات قرآنی باید اینان را دوست خود قرار ندهیم و اگر کسی چنین اقدامی کرد در ظاهر مسلمان و در باطن با آنان است.
امام‌ جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: معیارها و خطوط قرمز توسط مقام معظم رهبری مشخص‌شده است و نباید هیچ‌یک از مسلمانان ایران اسلامی از این محدوده‌ها تخطی کنند و هر فردی باکمی تأمل با خود می‌تواند به چهره شوم دولت‌های غربی و نتایج تبعیت از آنان پی ببرد.
وی تشریح کرد: هم‌اکنون بحران اخلاقی در کشور آمریکا غوغا می‌کند و اگر با آنان دست دوستی دهیم به‌جایی می‌رسیم که از آنان الگو می‌گیریم و در این راه نباید خدا و دین اسلام را به فراموشی سپرد و در این زمینه‌ها باید بیش‌ازپیش به سخنان مقام معظم رهبری که همواره دلسوز مردم است گوش فرا دهیم و چندین بار با دقت آنان را مطالعه کنیم.
قریشی اظهار کرد: تاکنون زیر سایه رهبری و با عنایت خداوند از توطئه دشمنان در امان بوده‌ایم و از خداوند خواستاریم که در آینده نیز ما را حفظ کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا