اخبار
کد خبر : 3329 ۱۳۹۵/۰۸/۱۲   

بیمه سلامت بیش از 57 هزار میلیارد ریال بدهکار است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بیمه سلامت کشور گفت: بیمه سلامت بیش از 57 هزار میلیارد ریال به مراکز درمانی و داروخانه ها بدهکار است.

به گزارش نای قلم، غلامرضا عباس پاشا درگفت و گوی خبری اظهار کرد: با تصویب مجلس در بخش تلفیق بودجه بدهی هشت هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت که از سال 93 تا به امروز تجمعی شده بود پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه 80 هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی برای تسویه حساب این بیمه با طلبکاران از جمله داروخانه ها و مراکز درمانی منتشر می شود، تصریح کرد: به همین منظور سازمان برنامه و بودجه و هیات دولت، اجازه انتشار اوراق اسلامی را داده است که این اوراق از سوی سازمان برنامه و بودجه ضمانت می شوند که در یک ماه آینده حدود 20 هزار میلیارد ریال از این اوراق منتشر می شود و در این صورت می توانیم بخشی از بدهی ها را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه در سطح کشور بیش از 40 میلیون نفر بیمه شده در بخش بیمه سلامت وجود دارد، تصریح کرد: اجرای پوشش بیمه همگانی از بزرگترین افتخارات دولت تدبیر و امید است به طوری که سازمان بیمه سلامت با 40 میلیون نفر عضو بزرگترین نهاد موثر در سلامت کشور است.

عباس پاشا خاطرنشان کرد: این سازمان با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی، همگام با طرح تحول سلامت، باعث سهولت ارائه خدمات در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی و مراکز طرف قرارداد و کاهش پرداخت از جیب مردم شد و توانست بخش اعظمی از مشکلات درمان و دغدغه های بیماران را کاهش دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بیمه سلامت کشور در ادامه افزود: در بخش طرح تحول سلامت در بخش های بیمارستانی دولتی 90 درصد هزینه ها تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و 10 ردصد فرانشیز قرار می یگیرند و در بخش بستری نیز این رقم به 70 ردصد پوشش بیمه ای رسیده است.

عباس پاشا همچنین تصریح کرد: ما حدودا با 42 هزار موسسه طرف قرار داددرمانی در کشور داریم که با اجرای طرح تحول سلامت در بخش بستری بیماران در بیمارستان ها با توجه به تامین تجهیزات و دارو از خود مراکز درمانی در بخش روستایی به جای 90 درصد پوشش بیمه ای 95 درصد پرداخت می شود و تنها بیمار پنج درصد هزینه پرداخت می کند.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف سازمان بیمه سلامت، سرمایه گذاری بر روی بهداشت برای پیشگیری از بروز بیماری در بین افراد جامعه است که در این صورت ضمن بالا رفتن شاخصه های بهداشتی جامعه، هزینه های خانواده ها و بیمه سلامت نیز کاهش می یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا