اخبار
کد خبر : 3328 ۱۳۹۵/۰۸/۱۷   

بیمارستان های آذربایجان غربی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان‌غربی گفت: 98 درصد داروخانه‌ها و کل بیمارستان‌های آذربایجان‌ غربی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

به گزارش نای قلم، نادر نانبخش امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری آذربایجان‌غربی ۶۷ درصد بیمه شده این اداره کل هستند.

وی تعداد دفاتر پیشخوان طرف قرارداد در استان را ۵۲ دفتر اعلام و اضافه کرد: از جمعیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری طیف گسترده‌ای در قالب صندوق‌های مختلف اعم از کارمندی، روستایی، سلامت همگانی، سایر اقشار و ایرانیان خدمات دریافت می‌کنند.

نانبخش افزود: در قالب صندوق کارمندی به ۲۰۶ هزار و ۱۵۴ نفر، ایرانیان ۳۱۱ نفر، روستایی یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۹۸ هزار نفر همچنین سلامت همگانی ۶۸۷ هزار و ۵۷۸ نفر خدمات ارائه می‌شود که صندوق سایر اقشار نیز ۳۹ هزار و ۱۹۰ نفر را زیرپوشش قرار داده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر بیماران خاص همانند هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوندی و ام اس تحت پوشش این سازمان نیز یک هزار و ۸۹۳ نفر هستند.

وی در خصوص پرونده‌های بیمارستانی و نسخ درمانی اعم از پزشکان، داروخانه‌ها و پاراکلینیک پذیرش شده در شش ماهه نخست امسال نیز گفت: مجموع اسناد ۴۴۷ هزار و ۸۴ سند به مبلغ ۲۴۱ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان بوده است.

نانبخش با اشاره به اینکه در شش ماهه سال ۹۵ بیش از ۱۵۴ میلیارد تومان از بابت اسناد سال گذشته به موسسات دولتی پرداخت شده است، افزود: از سوی دیگر ۳۸ میلیارد تومان از بابت اسناد سال گذشته به موسسات خصوصی طرف قرارداد و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بابت هزینه‌های مراکز خصوصی سال ۹۵ پرداخت شده است.

نانبخش با اشاره به پرداختی به داروخانه‌های خصوصی گفت: نیمه نخست امسال پنج میلیارد و ۹۰ میلیون تومان بابت نسخه‌های داروخانه‌های خصوصی استان آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا