اخبار
کد خبر : 3309 ۱۳۹۵/۰۸/۱۰   

بارش برف و کاهش دما در نیمه شمالی کشور/ احتمال اختلال در تردد جاده‌ای استان‌های شمالی و شمال غرب‌

روز چهارشنبه دمای هوا در شمال غرب کشور و سواحل خزر بین ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و در مناطق شمالی، آذربایجان‌های شرقی و غربی ‌و اردبیل کمینه دما به صفر درجه سلسیوس می‌رسد؛ به سبب بارش برف در جاده‌های کوهستانی این مناطق، انتظار می‌رود تردد جاده‌ای با اختلال همراه باشد‌.

به گزارش نای قلم، براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز سه‌شنبه با عبور متناوب امواج تراز میانی جو در سواحل خزر، ارتفاعات البرز غربی و شمال غرب کشور افزایش ابر، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر روز سه‌شنبه با تقویت سامانه بارشی به تدریج در شمال غرب و روز چهارشنبه علاوه بر شمال غرب در دامنه‌های جنوب البرز و سواحل خزر، برخی مناطق غرب و جنوب غرب همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در نواحی کوهستانی و سردسیر این مناطق‌، بارش به صورت برف رخ خواهد داد؛ شدت بارش‌ها در روز چهارشنبه در سواحل خزر، آذربایجان شرقی و زاگرس مرکزی است.

‌روز چهارشنبه ‌بارش باران گاهی رگبار و رعد برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان و در اواخر وقت در قزوین البرز، تهران و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و  وزش باد  شدید به ویژه در بعد از ظهر در ایلام، لرستان، کردستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، شمال خوزستان و شمال بوشهر پیش‌بینی می‌شود.
‌کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از ورود سامانه فعال بارشی به استان خبر داد.

آزاد توحیدی گفت: با بررسی نقشه های هوا شناسی سامانه فعال بارشی و وزش باد شدید از عصر روز سه شنبه استان را دربر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بارش ها از اواخر روز های سه شنبه و چهارشنبه صورت می گیرد افزود: شاهد 4 تا 8 درجه افت دما و نیز بارش برف در ارتفاعات مناطق سردسیر استان خواهیم بود.

توحیدی به بارش های چند روز اخیر در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان بارش به ترتیب در پلدشت 20 میلی متر،ماکو 13میلی متر و چالدران 12 میلی متر گزارش شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز دمای ارومیه در گرم ترین ساعات 17 درجه بالای صفر و در خنک ترین ساعات 4 درجه سانتی گراد خواهد بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شاهین دژ با 22 درجه بالای صفر و ارومیه و نقده با 4 درجه بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهر های استان گزارش شده است.

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا