Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3302 ۱۳۹۵/۰۸/۰۳   

انعقاد قرارداد با بهره برداران استان در راستای حراست از عرصه های ملی

انعقاد قرارداد با بهره برداران استان در راستای حراست از عرصه های ملی

رئیس اداره منابع طبیعی ارومیه گفت: خوشبختانه در دو ماه اخیر با تلاش کارشناسان مجموعه توانستیم قرارداد حفاظت مشارکتی و صیانت از مراتع شهرستان ارومیه در مساحتی بالغ بر 38 هزار هکتار را با مرتعداران و بهره برداران منطقه امضا کنیم.

به گزارش نای قلم، احمد خوش نژاد در گفت و گویی اظهار کرد:38  هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان ارومیه تحت پوشش حفاظت مشارکتی و صیانت قرار گرفت.

وی افزود: این تفاهم نامه و قرارداد در خصوص پیشگیری و کنترل عوامل تهدید و تخریب منابع طبیعی در محدوده مراتع ،ممانعت از تخریب و تبدیل کاربری اراضی ملی، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و همچنین پیشگیری از آتش سوزی و اطفای حریق در مراتع شهرستان ارومیه است.

خوش نژاد گفت: تا کنون در مراتع شهرستان ارومیه تعداد 512 سامانه عرفی ممیزی شده است که در این تعداد سامانه تعداد 15827 بهره بردار وجود دارند و سالانه بطور میانگین  بیش از 487 هزار راس دام مجاز به  بهره برداری مراتع  در این سامانه ها هستند.  قرارداد حفاظت مشارکتی با این بهره برداران می تواند گام مهمی در حفاظت و صیانت از مراتع منطقه  باشد که امیدواریم این طرح همچنان ادامه داشته تا بتوانیم مراتع زیادی را تحت پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا