اخبار
کد خبر : 33 ۱۳۹۴/۰۳/۲۵   

آذربایجان غربی جزو استان‌های کمتر توسعه یافته کشور است

استاندار آذربايجان غربي گفت: استان آذربایجان غربی جزو استان‌های کمتر توسعه یافته کشور است و از لحاظ شاخص‌هایی مانند سلامت، درآمد سرانه، آموزش و صنعت وضعیت نامناسبی دارد که رفع و جبران این عقب‌ماندگی‌ها نیازمند برنامه ريزي و اهتمام جدي مسئولان است.

به گزارش ناي قلم قربانعلي سعادت پيش از ظهر امروز در پنجمين نشست فرهنگي و اجتماعي طرح احياي درياچه اروميه اظهار كرد: انحلال سازمان مديريت و برنامه ريزي، در حقيقت دست‌اندازي در نظام برنامه‌ريزي كشور بود و ايجاد اختلال در نظام اجرايي، سرمايه گذاري، توليد و گردشگري را به دنبال داشت.

وي اضافه كرد: در دولت‌های نهم و دهم، درآمدهاي بسيار زيادي از فروش نفت به دست آمد اما معلوم نيست اين پول‌ها در كجا سرمايه گذاري شده است؟

استاندار آذربايجان غربي همچنين گفت: دولت‌های نهم و دهم با كاغذ پاره خواندن تحریم‌ها باعث شد كه تعامل و ارتباط کشور و همچنين ارتباط نظام بانكي كشور با دنيا قطع شود به طوري كه الان سرمايه گذاران خارجي نمی‌توانند پول و سرمايه خود را براي سرمايه گذاری وارد كشور كنند و نقل و انتقال پول نيز از طريق صرافی‌ها نامطمئن و داراي هزينه هاي بالاست.

سعادت ادامه داد: دولت‌های نهم و دهم كه خود را پاكدست معرفي مي‌كرد، امروز شاهد هستيم كه فسادهاي اقتصادي و مالي به بار آورده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت درياچه اروميه اشاره و تصريح كرد: در گذشته با تفنگ و سرنيزه با اعتراض‌كنندگان به خشك شدن درياچه اروميه برخورد مي‌شد.

سعادت افزود: امروز شاهد هستيم كه فضاي امنيتي گذشته راجع به درياچه اروميه به يك فضاي فرهنگي و اجتماعي تبديل شده است و دولت يازدهم با برگزاري کنفرانس‌ها و همایش‌های علمي و با تكيه بر مشاركت مردم و كشاورزان به دنبال رفع مشكل خشك شدن درياچه اروميه است.

وي ادامه داد: خشك شدن درياچه اروميه مشكلات مضاعفي را براي آذربايجان غربي به وجود آورده كه در تلاش هستيم با حمايت‌هاي شخص رئيس جمهور كه دلسوزي خاصي نسبت به موضوع درياچه اروميه دارند و همچنين با كمك مردم و كشاورزان اين مشكل را از پيش رو برداريم.

استاندار آذربايجان غربي در ادامه از دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاها در استان خواست تا با آگاهي‌بخشي به مردم و روستاييان در خصوص پيامدهاي خشك شدن درياچه اروميه، از آن‌ها براي همكاري و مشاركت بيشتر در برنامه هاي احياي درياچه اروميه دعوت كنند.

سعادت به عوامل تأثیرگذار در بحث احیای دریاچه ارومیه هم اشاره كرد و گفت: گذر از کشاورزی سنتی به مدرن و مکانیزه به همراه توسعه شیوه های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی و باغات به ویژه اراضی حاشیه دریاچه ارومیه از مهم‌ترین برنامه‌های اثربخش در روند احیای دریاچه است که برای تحقق این موضوع، برنامه‌ریزی‌های لازم در استان صورت گرفته است.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا