اخبار
کد خبر : 3299 ۱۳۹۵/۰۸/۰۳   

تشکیل کمیته راهبردی توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی در آذربایجان غربی

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌غربی از تشکیل کمیته راهبردی توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، سیفعلی ضربی در جلسه کمیته راهبردی توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی اظهار کرد: پس از تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تشکیل این کمیته، اقداماتی برای استفاده از ظرفیت پتروشیمی آذربایجان‌غربی انجام شده است.

وی افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان آذربایجان‌غربی به سمت صنایع پایین‌دست پتروشیمی هدایت می‌شوند.

ضربی با اشاره به فراوانی فارغ‌التحصیلان بیکار در استان اظهار داشت: باید فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان آذربایجان‌غربی به سمت صنایع پایین‌دست پتروشیمی هدایت شده و در این باره باید ارتباط مناسبی بین صنعت و دانشگاه شکل گرفته و رابطه آنها تقویت شود.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: خوشبختانه هم‌اکنون دانشگاه‌ها وارد مسائل صنعتی شده و به لزوم آن پی برده‌اند و در این زمینه دنیا نیز هم‌اکنون به آن سمت در حرکت است.

ضربی بیان کرد: هم اکنون پتروشیمی مهاباد و ارومیه در حال فعالیت بوده و میاندوآب نیز در اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و علاوه بر آن، فراخوان ایجاد پتروشیمی بوکان نیز داده شده است.

وی اظهار داشت: بنابراین با توجه به این ظرفیت‌ها باید صنایع جدیدی به ویژه صنایع پایین دست پتروشیمی برای ایجاد ارزش افزوده فراوان در استان مرزی آذربایجان‌غربی شکل گیرد.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه باید به سمت صنایع دانش بنیان حرکت کرد افزود: با توجه به اینکه صنایع پتروشیمی در استان آذربایجان‌غربی نوپا است باید از صنایع دانش‌بنیان برای ایجاد محصولاتی جدید و خلاقانه بهره برد.

ضربی از ایجاد مجتمع‌های پایین دست پتروشیمی در استان خبر داد و گفت: در این رابطه 40 تا 50 مجتمع در استان آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا