اخبار
کد خبر : 3295 ۱۳۹۵/۰۸/۰۲   

وجود 4000 عنوان کتاب تخصصی در کتابخانه اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از وجود چهار هزار عنوان کتاب تخصصی در کتابخانه این اداره کل خبر داد.

به گزارش نای قلم، محمد فتحی در گفت و گوی خبری اظهار کرد: این کتابخانه همزمان با تاسیس مدیریت میراث فرهنگی استان راه اندازی شده و در حال حاضر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: این کتابخانه که در ابتدا با منابع محدود و اندک شکل گرفت، به مرور زمان با ارتقای سازمان و تشکیلات اداری میراث فرهنگی برغنا و کمیت آن افزوده شد به طوری که هم اکنون حدود چهار هزار عنوان کتاب در موضوعات تاریخ، هنر، باستانشناسی، مردم شناسی، گردشگری، ادبیات و غیره را شامل می شود.

فتحی اضافه کرد: علاوه بر این حدود 100 عنوان از نشریات معتبر کشور اعم از فصلنامه، گاهنامه در زمینه های تاریخی، معماری، تحقیقات مردم شناسی و باستان شناسی و دیگر حوزه ها در کتابخانه موجود است و دانشجویان، پژوهشگران و سایر علاقه مندان می توانند به صورت آزادانه از آن بهره برند.

معاون میراث فرهنگی استان هم چنین ادامه داد: آرشیو فنی کتابخانه نیز که حاوی اطلاعات فنی در خصوص تاریخچه ابنیه تاریخی ثبت شده، نقشه و پلان بناها، عکس و تصاویر و سایر اطلاعات دیگر است در چند سال اخیر توسعه یافته و پژوهشگران و دانشجویان می توانند با ارائه معرفی نامه از این مرکز استفاده کنند.

گفتنی است کتابخانه و آرشیو فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی که قبلا در محل موزه مردم شناسی ارومیه قرار داشت به ساختمان اداری واقع در خیابان شهید باکری نرسیده به اداره برق ارومیه منتقل شده و همه روزه در ساعات اداری ( بجز ایام تعطیل ) برای استفاده دانش پژوهان و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ و هنر دایر است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا