اخبار
کد خبر : 329 ۱۳۹۴/۰۵/۱۱   

صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان راه اندازی می شود

نیاز به شغل یکی از نیازهای مهم انسان است که بدین وسیله فرد به کسب درآمد پرداخته و به نیازهای مادی و معنوی خود پاسخ می‌دهد، جامعه هدف بهزیستی نیز از این وضعیت مستثنی نیستند، آنها نیز باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا یک کسب و کار را کاملا فرا گیرند با بازار فروش آن آشنایی داشته باشند و در انتخاب کسب و کار نهایت دقت را به کار ببرند تا بتوانند یک کارآفرین موفق، نوآور و خلاق باشند تا در کار خود موفق شوند.

به گزارش نای قلم، بازگشت فرد معلول به زندگی شغلی نیز هدف نهایی خدمات توانبخشی است از این رو کارشناسان اشتغال و کاریابی با شناختی که از فرصت های اشتغال در منطقه دارند سعی می‌کنند افراد معلول جذب بازار کار شوند.

مسئول دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور نیز امروز در آخرین روز برگزاری دوره آموزشی کشوری آموزش مشاوره شغلی در ارومیه به ضرورت تشکیل صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان و مددجویان اشاره کرد و گفت: با توجه به مساعدت های ریاست سازمان بهزیستی و وزیر تعاون راه اندازی این صندوق در مراحل نهایی قرار دارد.

مهناز کاشی یکی از مشکلات جامعه هدف در دریافت تسهیلات خوداشتغالی بانکی را نداشتن ضامن عنوان کرد و افزود: این موضوع با راه اندازی صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان و مددجویان برای مددجویانی که فاقد ضامن هستند تا حدود زیادی رفع می شود .

وی با تاکید بر اینکه بهزیستی متولی ایجاد اشتغال نیست، اضافه کرد: سازمان بهزیستی تنها نقش آماده‌سازی برای اشتغال مددجویان داشته و در این راستا سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، آماده‌سازی مددجو، خدمات مددکاری، تسهیل فرآیند به کارگیری و تثبیت شغل را به اجرا می‌گذارد.

مسئول دبیرخانه اشتغال و کار آفرینی بهزیستی کشور بیان کرد: هیچ مددجویی بدون مصاحبه نباید وارد سازمان بهزیستی شود و نیازسنجی، اولویت‌گذاری نیازها، آگاهی از وضعیت فکری و اجتماعی مددجویان، جزء اموری است که باید قبل از ورود وی به بهزیستی، انجام شود.

کاشی تصریح کرد: مددجویان باید آموزش مهارت‌های زندگی و کسب و کار را ببینند و بعد برای اشتغال معرفی شوند چرا که بدون این آموزش‌ها، اشتغال مددجو، ماندگار و پایدار نخواهد بود.

وی منابع بانکی مصوب برای ایجاد و تثبیت شغلی در سال جاری را یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 33 میلیارد تومان نیز از منابع داخلی بهزیستی برای این منظور اختصاص یافته که کفاف حجم گسترده تعهدات را نمی کند و برای جبران این کمبود از منابع مشارکت های مردمی و سایر حوزه های تخصصی بهزیستی استفاده می کنیم .

جذب 65 درصدی تسهیلات بانکی اشتغال زایی مدجویی بهزیستی آذربایجان غربی

 مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی هم از جذب 65 درصدی تسهیلات بانکی اشتغال زایی مددجویی خبر داد و گفت: با همکاری سیستم بانکی و تلاش نیروهای متخصص بهزیستی در حوزه اشتغال 65 درصد از منابع و اعتبارات بانکی اشتغال زایی جذب شد.

راضیه خدادوست اشتغال را یکی از مسیرهای توانمندسازی عنوان کرد و افزود: سال گذشته از مجموع 11 میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب برای اشتغال مددجویان 7 میلیارد و 600 میلیون تومان برای ایجاد فرصت های شغلی جذب شد.

وی گفت: از مجموع هزار و 31 فقره پرونده معرفی به سیستم بانکی 688 نفر موفق به دریافت تسهیلات بانکی شدند.

خدادوست ضمن تقدیر از حمایت های دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی ادامه داد: در زمینه تحقق اهداف مدنظر در حوزه اشتغال خوشبختانه سال گذشته 120 درصد اهداف تحقق یافت .

مدیرکل بهزیستی استان یکی از راهکارهای آماده سازی شغلی را ارائه آموزش های فنی و حرفه ای عنوان و اظهار کرد: سال گذشته 463 نفر آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

خدادوست با تاکید بر پشتیبانی از مددجویانی که صاحب شغل شده اند، ادامه داد: در چهار ماه سال جاری علاوه بر اینکه 226 نفر آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند برای 291 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا