اخبار
کد خبر : 3280 ۱۳۹۵/۰۸/۰۱   

کشاورزان به دلیل سرمای زودرس محصولات را جمع آوری کنند

دبیر حوادث غیرمترقبه و ستاد بیمه کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به سرمای زودرس کشاورزان محصولات خودرا برای جلوگیری از خسارت های احتمالی هر چه سریعتر جمع آوری کنند.

محمد احرامی در گفت وگویی با  بیان اینکه به دلیل اطلاعیه اداره هواشناسی استان مبنی بر ورود امواج ناپایدار به استان که سبب بروز ناپایداری های جوی سرمازدگی محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست افزود: ۲۲ شرکت خدمات بیمه‌ای در استان مشغول فعالیت بوده و امورات بیمه‌گری کشاورزی را عهده‌دار هستند.

وی ادامه داد: با توجه به خسارت وارده به کشاورزان آذربایجان غربی در سال زراعی گذشته لازم است تا صندوق بیمه کشاورزی تعمهیدات لازم را نسبت به پرداخت به موقع غرامت کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام نماید.

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد مشکلاتی درجهت پشتیبانی مالی صندوق بیمه کشاورزی از طرف بانک کشاورزی بودیم که این امر زمینه تاخیر در پرداخت‌ها را فراهم کرده بود که امیدواریم این مشکل در سال جاری مرتفع شود.

احرامی با اشاره به اینکه امسال تمام محصولات کشاورزی پاییزه استان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در طی سالهای اخیر با تجهیز اراضی و باغات استان به سامانه های ضد تگرگ شاهد کاهش خسارت ناشی از تگرگ و باد در استان بودیم.

دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تا کنون در حدود ۳۵ میلیارد تومان غرامت توسط صندوق بیمه کشاورزی به بهره برداران بیمه گذار خسارت دیده استان پرداخت شده است.

احرامی با تاکید برضرورت پرداخت به موقع غرامت محصولات کشاورزی به بیمه گذاران خسارت دیده استان، افزود: مابقی غرامت نیز در صورت تامین منابع اعتباری از طرف بانک کشاورزی متعاقبا" به حساب بیمه گذاران واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۳۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور به صندوق بیمه اختصاص یافته که در صورت وجود نقدینگی مشکل تامین اعتبار بیمه کشاورزی بر طرف خواهد شد  ادامه داد: متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل مشکلات مالی مربوط به صندوق بیمه کشاورزی در پرداخت خسارت افراد بیمه شده از سوی صندوق با مشکلاتی مواجه بودیم و در سال جاری نیز این مشکلات کماکان وجود دارد.

 دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با پیگیری های انجام شده و تخصیص به موقع اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی پیش بینی می کنیم امسال وضعیت پرداخت بیمه نسبت به سالهای گذشته بهبود یابد.

وی اضافه کرد: کل محصولات باغی و زراعی پاییزه استان به غیر از علوفه و محصولات جالیزی و آفتابگردان آجیلی در جنوب استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد و در صدد هستیم تا محصول پسته و زعفران تولیدی در استان نیز تحت پوشش خدمات بیمه صندوق کشاورزی قرار گیرد.

احرامی تاکید کرد: خدمات و تعرفه های بیمه محصولات پاییزه از طرف صندوق بیمه کشاورزی اعلام شده و طی قرارداد جداگانه ای فی مابین مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی حق بیمه سهم کشاورز در محصول کلزا در گزینه هزینه های تولید در سال زراعی ۹۶- ۹۵ کلا" توسط مجری طرح دانه های روغنی تامین و به حساب صندوق بیمه کشاورزی واریز خواهد شد.

وی در گفت و گو با مهر با بیان اینکه افزایش حداکثری تعهدات بیمه گری در سال جاری نسبتا" هزینه های تولید را در محصولات پاییزه پوشش می دهد، اضافه کرد: از بهره برداران بخش کشاورزی استان نیز در خواست داریم برای جبران بخشی از خسارت وارده به محصولات کشاورزی خود برای بیمه نمودن محصولات خود اقدام کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا