اخبار
کد خبر : 3275 ۱۳۹۵/۰۷/۲۸   

نبايد آنها را جدي بگيريم

محمود ميرلوحي-استاندار اسبق آذربایجان غربی

انقلاب اسلامي با اتكا بر فرهنگ اصيل و ناب به پيروزي رسيد؛ فرهنگي كه مبناي آن شعار «سياست ما عين ديانت ماست» بود و خط بطلان كشيدن بر سياست «هر كه با ما نيست عليه ماست» يا سياست «هدف وسيله را توجيه مي‌كند». در اين فرهنگ مرزبندي و خط‌كشي‌ها به گونه‌اي ترسيم شده بود كه اخلاق و ارزش‌هاي اسلامي خط قرمز همگان بود و رقابت‌هاي سياسي بايد در درون چنين خط كشي‌هايي رخ مي‌داد. اين مرزبندي‌ها تا ۲۷ سال پس از انقلاب اسلامي همچنان مورد احترام بود تا زماني كه يك جريان تندرو روي كار آمد و در آن ۸ سالي كه امور را در دست گرفت، قرائتي را جايگزين قرائت گذشته از اصول و مباني انقلاب كرد كه جنبه سلبي آن بر جنبه ايجابي‌اش تفوق يافت. اين جريان دايره‌اي ترسيم كرد به كوچكي ذهن محدودبين خودشان و ياران امام را از دايره شمول خود خارج كرد. اين البته تمام ماجرا نبود، اين جريان با نگاه تنگ نظرانه هر آنكه مخالف نظر خود بود را در تيررس قرار داد. كساني كه سرمايه‌هاي انقلاب بودند و چهره‌هاي شاخص انقلاب اسلامي چه در دوران مبارزات انقلابي و چه در دوران جنگ تحميلي و بعد در دوران سازندگي و اصلاحات و آباداني كشور. آناني كه زحمات و تلاش‌هاي بي‌دريغ‌شان بر هيچ‌كس پوشيده نيست. جريان تندرو اما تا آنجايي پيش رفت كه در مقابل تفكر و انديشه اين بزرگان قرار گرفت و از مسجد و منبر و تريبون‌هاي رسمي و غيررسمي گرفته تا برخی كرسي‌هاي مجلس، شروع به هجمه وارد كردن به اين سرمايه‌هاي انقلاب كرد.

تنگ نظران قايقي ساختند به نام كشتي انقلاب و جز چند نفري كه همانند هم فكر مي‌كردند، بقيه را از ورود به اين قايق بازداشتند و با همين قايق چنان در درياي سياست تاختند و چنان همه امور را قبضه كردند كه نتيجه اش شد ۸ سالي كه همگان از آن آگاهند. نتيجه‌اش شد تخلفات و فسادهاي مالي چندين هزار ميلياردي. با اين همه دولت آنان دولت پاكدستان نام گرفت و دولت‌هايي كه شرح خدمات شان در اين مقال نمي‌گنجد، دولت ناپاکان. اما به تعبير دكتر شريعتي« اينان در مقابل آينه نشسته بودند». در آن شرايط هر كسي و با هر زباني آنان را برحذر داشت، وقعي ننهادند و دست از ادعاهاي دروغين خود برنداشتند و هنوز هم برنداشته‌اند و چنان عصباني‌اند كه بعيد است به این زودي‌ها دست از تهمت‌پراكني‌ها بردارند. بعدها معلوم شد دليل اين هياهو، پوشش نهادن بر تخلفات‌شان است.

فسادهای چند هزار ميلياردي و مزايده‌هاي رانتي و غيرسالم ضربه‌اي به كشور وارد كرد كه با گذشت سه و سال اندي از پايان عمر دولت قبل، هنوز هم تبعات آن ادامه دارد. حال در شرايطي كه دولت در تلاش است تا سهم برحق ايران از ميادين و منابع مشترك نفتي و گازي را دريافت كند، همان‌ها به مثابه اماراتی‌ها و قطری‌ها عمل مي‌كنند و به بهانه اينكه شايد در قراردادهاي نفتي ايرادي در آينده شكل گيرد، مانع ايجاد مي‌كنند، به «قرارداد كرسنت» حمله مي‌كنند و در مسير اجرايي شدن قراردادها سنگ اندازي مي‌كنند آن‌هم با چنان رنگ‌هاي برافروخته كه قصد القاي صداقت را تداعي مي‌كند اما با روشن شدن مسائل، همه مي‌دانند كه نبايد به صداقت اينان اندكي اعتماد كرد.

به گزارش روز نو، حربه اين دسته، تهمت‌زدن و تندي به بزرگان نظام به ويژه به آيت‌ا... هاشمي و خانواده ايشان است. تنگ نظران چنان سمفوني مخالفتي عليه آيت‌ا... هاشمي به راه انداخته‌اند و در رسانه‌هاي خود چنان با قدرت مطالب «كپي پيستي» را آنهم با بودجه بيت‌المال انتشار مي‌دهند كه به روشني مي‌توان به خشم شان پي برد. خشمي كه پس از انتخابات ۹۲ و ۹۴ شدت يافت و چون اينان با حضور موثر آيت‌ا... هاشمي، روحاني و رئيس دولت اصلاحات از صحنه سياسي كشور كنار گذاشته شدند و از مجلس و دولت به جايي برگشتند كه بايد در آنجا مي‌بودند، طبيعي است كه خشم‌شان صد چندان شد. موج‌هاي به راه افتاده عليه بزرگان كشور هم ناشي از همين هراس و ترس از تكرار آن در انتخابات سال ۹۶ است. مردم اينان را جدي نمي‌گيرند ما هم نبايد جدي بگيريم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا