اخبار
کد خبر : 3266 ۱۳۹۵/۰۷/۲۸   

فرآورده های لبنی سنتی آلودگی های میکروبی بالایی دارند

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 70 درصد فرآورده های لبنی سنتی آلودگی های میکروبی بالایی دارند.

به گزارش نای قلم، قادر حاجی قلیزاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرآورده های بسته بندی از سطح ایمنی بالایی برخوردارند، اظهار کرد: فرآورده های بسته بندی در کارخانجاتی تولید می شوند که از زیرساخت لازم برخوردارند و مسئول فنی از طرف وزارت بهداشت در واحدهای تولیدی مستقر است و مرتب آزمایش های لازم انجام می گیرد.

وی با یادآوری اینکه نظارت بر تولیدات مواد غذایی از وظایف اصلی معاونت غذا و دارو است، تصریح کرد: چرخه نظارت بر مواد غذایی چرخه ای معیوب است، چرا که ارگان ها و سازمان های مختلفی چون دامپزشکی، جهاد کشاورزی، استاندارد، غذا و دارو و آب دخیل در امر نظارت هستند و هیچ کدام از سازمان ها ارتباط سیستماتیک با یکدیگر ندارند.

حاجی قلیزاده اضافه کرد: در سال های اخیر سطح نظارت معاونت غذا و دارو از کارخانجات به سطح عرضه منتقل شده است که یکی از مصادیق سالم ترسازی فرآورده های لبنی پاستوریزه مصرف پالم بود که اکنون به غیر از بستی دیگر فرآورده‌های لبنی فاقد هر گونه روغن گیاهی است.

وی افزود: واحدهایی که در تولیدات محصولات خود تخلف می کنند در چند سطح قرار دارند که برخی از این تخلف‌ها جزئی و در حد تذکر و برخی قابل اصلاح بوده و با ارائه راهکار اصلاحی مشکل حل می‌شود.

حاجی قلیزاده با بیان اینکه برخی از این کارخانجات به سبب تخلف نیز پلمپ می‌شوند تصریح کرد: سال گذشته 57 کارخانه در آذربایجان‌غربی که تخلف عمده داشتند پلمپ شدند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا