Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3265 ۱۳۹۵/۰۷/۲۸   

افزودنی بر محصولات غذایی طبق روال استاندارد انجام می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌ غربی گفت: هر نوع افزودنی بر محصولات غذایی در کشور بر اساس روال استاندارد انجام می‌شود.

به گزارش نای قلم، حسن ملکی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاونت غذا و دارو مانع از واردات محصولات غذایی که دارای برخی افزودنی‌ها مانند رنگ هستند به کشور می شود چرا که این نوع افزودنی در کشور ممنوع است.

وی افزود: در 3 ماهه دوم سال 95، 335 واحد فعال و 100 واحد غیر فعال در آذربایجان‌غربی گزارش شدند.

ملکی نژاد بیان کرد: 519 واحد مورد بازدید معاونت غذا و داروی استان قرار گرفت و از 550 اقلام نیز نمونه‌برداری انجام شد که 105 مورد عدم انطباق به ثبت رسید و 24 مورد نیز توقیف کالا و 6 مورد معدوم کالا شد.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی در راس برنامه‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی قرار دارد، اضافه کرد: وظیفه معاونت غذا و دارو نظارت بر کارخانجات تولیدی کنسانتره، آب میوه، لبنیات و مکمل های غذایی است و نظارت بر مراکز عرضه محصولات غذایی بر عهده معاونت  امور بهداشتی است.

به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌ غربی در راستای نظارت بر واحدهای تولیدی محصولات غذایی، هر روز هفته دو یا سه گروه از کارشناسان از کارخانجات تولیدی بازدیدهای ادواری و دقیق را انجام می دهند.

ملکی‌نژاد با بیان اینکه آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از مهم‌ترین و فعال ترین آزمایشگاه های کشور است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات نظارتی این معاونت تهیه اجناس از بازار و انجام آزمایشات لازم بر روی آنهاست تا استانداردهای لازم تعیین شود.

وی تصریح کرد: بررسی فرمولاسیون واحدهای تولیدی از اقداماتی است که در دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور متخصصینی از خود دانشگاه انجام می‌شود و در این راستا نیز برای هیچ محصول با فرمولاسیون غیر استاندارد از سوی معاونت غذا و دارو مجوز ثبت صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا