Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3264 ۱۳۹۵/۰۷/۲۷   

اجرای طرح ملی مراقبت از آنفلوانزای پرندگان در آذربایجان غربی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبور عسل آذربایجان غربی گفت: طرح ملی مراقبت از آنفلوانزای پرندگان جهت پایش و مراقبت از این بیماری در استان به اجرا در می آید.

به گزارش نای قلم، اسماعیل الهیاری در گفت و گویی اظهارکرد: طرح ملی مراقبت از آنفلوانزای پرندگان در سال 95 همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی از مورخه سوم مهرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: مرحله اول این طرح با نمونه برداری از 9 واحد بازارچه های عرضه پرندگان زنده ، واحدهای پرورش اردک و غاز ، باغ پرندگان و باغ وحش استان در مدت یک هفته به اتمام رسید .

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل آذربایجان غربی گفت: مرحله دوم این طرح با نمونه برداری از 49 روستای انتخاب شده از طرف سازمان دامپزشکی ادامه یافته و در نهایت با نمونه برداری واحدهای صنعتی که متعاقبا توسط سازمان دامپزشکی کشور اعلام خواهد شد خاتمه خواهد یافت .

الهیاری در ادامه افزود : آزمایشات HI و PCR برای شناسایی تحت تیپ های H5 و H7 و H9 در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان انجام گرفته و در صورت نیاز به آزمایشات تکمیلی، نمونه های لازم به سازمان دامپزشکی کشور ارسال می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا