Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3257 ۱۳۹۵/۰۷/۲۶   

رشد شاخص آسیب های اجتماعی در آذربایجان غربی

رشد شاخص آسیب های اجتماعی در آذربایجان غربی

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار آذربایجان غربی گفت: نگرانی و دغدغه ای که الان به نوعی همه را درگیر کرده است این است که ما با شیبی ملایم در حال حرکت و رشد شاخص آسیب های اجتماعی هستیم.

به گزارش نای قلم، «هوشنگ عطا پور» روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته بهداشت و روان در سالن معلم ارومیه افزود: آموزش و پرورش استان فعالیت های مطلوبی را در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آغاز کرده است.

وی آموزش و پرورش آذربایجان غربی یک بانک اطلاعاتی از فراوانی انوع آسیب های اجتماعی در صدد است تا فراهم کند.

وی بیان کرد: از اولویتهای مهم و حساسی که آموزش و پرورش استان تعیین کرده احصا و شناسایی انواع آسیب های اجتماعی در دانش آموزان است.

عطاپور اظهار کرد: اقدام دیگر آموزش و پرورش تاسیس کمیته و کارگروه آسیب های اجتماعی است که انواع آسیب ها در مدارس احصا می شود و یک حسایت خوبی صورت گرفته و این باعث شده تا زیرساخت ها برای مدیریت آسیب های اجتماعی در مدارس شکل گیرد .

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی در جمعیت دانش آموزی وجود دارد ولی چون در مرحله احصاست نمی توان درباره کاهش یا افزایش آن نظر داد .

وی با بیان اینکه سیاستی که دولت در استان ها در حوزه مدیریت آسیب های اجتماعی و توسعه اجتماعی پیگیر است بر کارهای پژوهشی میدانی استوار است، اظهار کرد: از سال 93 پژوهش هایی در این زمینه آغاز شد.

عطاپور بیان کرد: تحقیق در زمینه سرمایه اجتماعی یکی از پژوهشهای انجام یافته است.

عطاپور بیان کرد: علل عوامل داخلی و خارجی در این زمینه دخیل است و تاثیراتی روی ذهن و باورها و فرهنگ می گذارند.

وی بیان کرد: در  حوزه عمومی از سال 93 در مقایسه با 10 سال گذشته با نوعی افت در سرمایه های اجتماعی مواجه بودیم که در همه سنجشهای انجام شده نیز آموزش و پرورش هنوز در صدر اعتماد مردم جای دارد و بعد معلمین و اساتید دانشگاه از بیشترین اعتماد در بین مردم و جامعه برخوردارند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: آموزش و پرورش بیشترین میزان سرمایه های اجتماعی را داراست و اینجا نقش آموزش و پرورش به عنوان نهادی پیشگیری کننده مشخص می شود.

همایش گرامیداشت هفته سلامت بهداشت روان با حضور مسئولین استانی و مشاوران مدارس در سالن معلم ارومیه به مدت یک روز برگزار شد در این همایش از فعالان در عرصه سلامت بهداشت و روان در استان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا