Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 325 ۱۳۹۴/۰۵/۱۰   

شفاف‌سازی از نقاط برجسته دولت تدبیر و امید است

استاندار آذربايجان غربي شفاف‌سازی در برنامه‌ها را از نقاط برجسته دولت تدبیر و امید عنوان كرد.

به گزارش ناي قلم، قربانعلي سعادت كه ظهر امروز در اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان سخن مي‌گفت، اظهار كرد شفاف‌سازی و عدم شتاب‌زدگی در ارائه به موقع بودجه ۹۳ از نقاط برجسته فعالیت دولت روحانی است.

وي با بيان اينكه طی سال‌های گذشته تحویل بودجه از سوی دولت با تاخیری چند ماهه صورت می‌گرفت و در واقع خلاف قانون عمل می‌شد، ارائه به هنگام بودجه ۹۳ در مهلت قانونی از سوی دولت تدبیر و امید به مجلس شورای اسلامی را رویدادی مهم و ارزشمند تلقی كرد.

سعادت همچنين احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی را گامی در راستای برنامه ریزی و ابلاغ به موقع بودجه و تهیه آیین نامه های اجرایی در استان‌ها دانست، سازماني كه مي‌توان آن را مرکز فکری و پشتوانه کارشناسی برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌ها، اطاق فکر و محور توسعه و رشد استان ذكر كرد.

وي به توانمند نبودن بخش حقوقي دستگاه هاي اجرايي از اول انقلاب تاكنون اشاره كرد و گفت كه در سال‌های گذشته دستگاه‌های اجرایی متأسفانه خود با تقویت نکردن بخش حقوقی در داخل سیستم اداری و انجام برخی اقدامات، باعث تضعیف دستگاه اجرایی خود شده‌اند اما با پیگیری و حمایت شخص دکتر روحانی به عنوان اولین رئیس جمهور حقوقدان کشور اين موضوع مورد توجه ويژه قرار گرفته است.

استاندار آذربايجان غربي سپس بر توانمندسازی سیستم حقوقی دستگاه‌های اجرایی تاکید كرد و در توضيح آن گفت كه حضور و فعالیت واحدهای حقوقی برای حفظ و سلامت نظام و نظارت بر اجرای قوانین در دستگاه‌های اجرایی لازم و ضروری است.

وي از ناهماهنگی در نظام پرداخت‌ها نيز انتقاد كرد و گفت: نظام هماهنگ پرداخت مشكلات اساسي دارد از اين رو باید سر و سامان دادن به وضع معیشت کارکنان دولت که خود می‌تواند یکی از بی نظمی‌ها و عامل فساد در ادارات به شمار آید در برنامه قرار گیرد چرا که رسیدگی به وضعیت معیشت کارمندان، انتظار به جاي جامعه کارمندی است.

سعادت همچنين به پايين بودن درآمد سرانه مردم در استان اشاره كرد و افزود كه حقوق کارمندان و درامد سرانه مردم در استان پایین‌تر از متوسط كشوري می‌باشد و این در شرایطی است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و و قرار گرفتن در دورترین منطقه کشور و بالا بودن هزینه‌ها و بالا بودن نرخ تورم با توجه به متوسط نرخ تورم در کشور و همچنین پایین بودن میزان درآمد نسبت به متوسط کشوری، هیچ پس اندازی در استان صورت نمی‌گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با تقدیر از معاون حقوقی رئیس جمهور در راستای انجام اقداماتی برای تقویت سیستم حقوقی در دستگاه‌های اجرایی و همچنین با تقدیر از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه قضایی استان برای سالم سازی سیستم اداری، گفت : هر چند در این مسیر برخی مشکلات به وجود می‌آید ولی نباید نسبت به این مشکلات بی تفاوت بود و باید برای حل آن با زبان علمی و حقوقی اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا