اخبار
کد خبر : 3249 ۱۳۹۵/۰۷/۲۵   

پرداخت غرامت به بهره برداران بیمه گذار خسارت دیده در آذربایجان غربی

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تا کنون در حدود 35 میلیارد تومان غرامت توسط صندوق بیمه کشاورزی به بهره برداران بیمه گذار خسارت دیده استان پرداخت شده است.

به گزارش نای قلم، محمد احرامی در گفت و گوی خبری با تاکید برضرورت پرداخت به موقع غرامت محصولات کشاورزی به بیمه گذاران خسارت دیده استان، افزود: مابقی غرامت نیز در صورت تامین منابع اعتباری از طرف بانک کشاورزی متعاقبا" به حساب بیمه گذاران واریز می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری 1350 میلیارد تومان در سطح کشور به صندوق بیمه اختصاص یافته که در صورت وجود نقدینگی مشکل تامین اعتبار بیمه کشاورزی بر طرف خواهد شد، ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل مشکلات مالی مربوط به صندوق بیمه کشاورزی در پرداخت خسارت افراد بیمه شده از سوی صندوق با مشکلاتی مواجه بودیم و در سال جاری نیز این مشکلات کماکان وجود دارد اما با پیگیری های انجام شده و تخصیص به موقع اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی پیش بینی می کنیم امسال وضعیت پرداخت بیمه نسبت به سال های گذشته بهبود یابد.

وی همچنین با بیان اینکه 22 شرکت خدمات بیمه ای در سطح استان آمادگی عقد قرارداد با بیمه گذاران را دارند، ادامه داد: کل محصولات باغی و زراعی پاییزه استان به غیر از علوفه و محصولات جالیزی و آفتابگردان آجیلی در جنوب استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد و در صدد هستیم تا محصول پسته و زعفران تولیدی در استان نیز تحت پوشش خدمات بیمه صندوق کشاورزی قرار گیرد.

احرامی تاکید کرد: خدمات و تعرفه های بیمه محصولات پاییزه از طرف صندوق بیمه کشاورزی اعلام شده و طی قرارداد جداگانه ای فی مابین مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی حق بیمه سهم کشاورز در محصول کلزا در گزینه هزینه های تولید در سال زراعی 96- 95 کلا" توسط مجری طرح دانه های روغنی تامین و به حساب صندوق بیمه کشاورزی واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش حداکثری تعهدات بیمه گری در سال جاری نسبتا" هزینه های تولید را در محصولات پاییزه پوشش می دهد، اضافه کرد: از بهره برداران بخش کشاورزی استان نیز در خواست داریم برای جبران بخشی از خسارت وارده به محصولات کشاورزی خود برای بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا