Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3245 ۱۳۹۵/۰۷/۲۴   

اتهام زنندگان به مسئولان به میز محاکمه کشانده شوند

عضو حزب اعتماد ملی در واکنش به اتهام زنی به برخی مسئولان کشور گفت: مراجع قانونی از کنار اتهام زنندگان به راحتی عبور نکرده و آن ها را به میز محاکمه بکشانند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی قائمی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از تریبون داران جایگاه و ارزش تریبون خود را رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: آنها گاهی اظهارات و اتهاماتی را از طریق تریبون‌ها بیان می‌کنند که به عواقب آن فکر نکرده و مسئولیت آن را نمی پذیرند، در حالی که مراجع قانونی باید این تریبون داران را در مورد اتهام زنی هایشان مورد سوال قرار دهند و از آنها بخواهند که پاسخگو باشند. در این شرایط کمتر کسی جرات می‌کند از طریق تریبون ها به مسئولان کشور توهین کرده و اتهام بزند.

وی در ادامه افزود: بارها این اتفاق افتاده که از تریبونی اتهامی مطرح شده ولی اشتباه بودن این اتهامات به زودی مشخص شده است اما برای کسی که این اتهامات را مطرح کرده اتفاقی نیفتاده است در حالی که باید این افراد به میز محاکمه کشیده شوند و مسئولیت اتهامی را که زده اند بر عهده بگیرند، زیرا این اتهامات نادرست موجب تضعیف کشور شده و تبعات منفی برای کشور خواهد داشت.

این فعال سیاسی همچنین اظهار کرد: یکی از تبعات منفی این اتهام زنی ها زیر سوال رفتن قوه قضاییه است ما شاهدیم که از طریق این تریبون ها اتهام ها مطرح شده و حتی حکم هم صادر می شود و در واقع مسئولیت قوه قضاییه توسط این تریبون ها اجرا می شود. این روند موجب تضعیف قوه قضاییه می شود و اولین نهادی هم که باید در برابر این اتهام ها موضع بگیرد، قوه قضاییه است.

قائمی در ادامه گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه نادرست بودن بسیاری از این اتهام ها در زمان کوتاهی مشخص می شود گفت: بنابراین به تدریج مردم وقتی شاهد این اتهام های بی اساس باشند، به صاحبان تریبون ها بی اعتماد شده و از آنها جدا می شوند و در نهایت جایگاه فرد تریبون دار مورد سوال قرار می گیرد.

این عضو حزب اعتماد ملی در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: ما هیچ کشوری را در جهان سراغ نداریم که اختلاف نظر و دیدگاه در میان مسئولان و نهادهایش وجود نداشته باشد، بنابراین ما هم در کشور خود ممکن است اختلاف نظرها و بگو مگوهایی داشته باشیم که یک امر طبیعی است اما انتظار این است که این اختلاف نظرها میان افکار عمومی و جامعه کشانده نشود بلکه از طریق گفت و گوها، نشست ها و همایش های کارشناسی، مشکلات بررسی شده و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر مسائل قبل از اینکه مسیر خود را طی کنند از طریق تریبون ها مطرح شود فقط به ابهامات می افزاید و فضای سیاسی کشور را به سمت نامشخصی هدایت می کند، بنابراین از طرح مسائل و اختلافات از طریق تریبون ها باید خودداری کرد.

انتهای پیام/   


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا