اخبار
کد خبر : 3242 ۱۳۹۵/۰۷/۲۲   

ورود سامانه بارشی جدید از شنبه

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از روز شنبه خبر داد.

به گزارش نای قلم، احد وظیفه در گفت‌وگویی ضمن اشاره به پیش‌بینی بارش باران در روز پنجشنبه افزود: در برخی مناطق شمال غرب و استان های ساحلی خزر ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد، روزهای یکشنبه و دوشنبه  نیز این شرایط در استانهای ساحل خزر تداوم خواهد داشت.

در عین حال سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران از اواخر روز شنبه در گلستان هشدار داد.

در این اخطاریه آمده است: فعالیت این سامانه در روز یکشنبه به شکل بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود. انتظار می رود در روز دوشنبه مجددا بر میزان بارش و وزش باد در سواحل دریای خزر افزوده شود که در این خصوص متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی هم گفت: با توجه به ریزش هوای سرد از اوایل هفته آینده، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در طول هفته آینده دور از انتظار نیست.

مهدی صابری در مصاحبه با ایرنا افزود: بررسی خروجی نقشه های پیش یابی، حاکی از ورود امواج ناپایدار از بعد از ظهر روز جمعه به استان است و کشاورزان باید تدابیر لازم را در این زمینه به کار گیرند.
وی اظهار کرد: هوای استان در روز پنجشنبه قسمتی ابری، گاهی افزایش همراه با ابر و وزش باد و در روز جمعه قسمتی ابری از بعد از ظهر توام با افزایش ابر و وزش باد و در شمال استان همراه با بارش پراکنده است.
صابری بیان کرد: از روز شنبه هوای استان قسمتی ابری گاهی توام با افزایش ابر و وزش باد شدید همراه با کاهش تدریجی دما و در شمال و مرکز استان توام با رگبار و رعد و برق است.
وی در خصوص دمای هوای استان در 24 ساعت گذشته اظهار کرد: در شبانه روز گذشته شهرستان تکاب با یک درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و شهرستان پلدشت با 28 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان بودند.
صابری گفت: دمای هوای ارومیه مرکز استان نیز بین پنج تا 25 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا