Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3240 ۱۳۹۵/۰۷/۲۱   

پویش جمع آوری ظروف نذری در زنوز کلید خورد

جوانان عزادار و دوستداران محیط زیست زنوز امروز ظروف های یکبار مصرف به جا مانده از پخش نذورات را از خیابان های این شهر پاکسازی کردند.

به گزارش نای قلم، گروهی از جوانان شهر زنوز بعد از پایان عزاداری هیات ها در حرکتی خودجوش و مسئولانه اقدام به جمع آوری زباله ها و ظروف یک بار مصرف ریخته شده در سطح شهر کردند.

مهم ترین هدف این جوانان آگاه سازی مردم نسبت به تکلیف شهروندی است که باید همگان در هر شرایطی برای پاکیزه نگه داشتن شهر خود احساس مسئولیت کنند.

از دیگر اهداف این اقدام تحسین برانگیز ایجاد مشارکت خودجوش شهروندان عزادار در نظافت شهر و محل زندگی آنها است و با این فعالیت ها تلاش کردند فرهنگ پاکیزگی محیط زندگی بیش از پیش نهادینه شود و هر شهروند برای ترویج این فرهنگ تبلیغ کند.

گفتنی است، با آغاز ماه محرم امسال شاهد برنامه های متعددی برای ترغیب مردم به کاهش استفاده از ظروف یک بار مصرف بودیم طوری که اخبار و تصاویر بسیاری از جمع آوری زباله ها و پیام هایی برای کمک به ماموران شهرداری در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

امروزه دوست داران محیط زیست در هر آوردگاه فرهنگی حضور فعال دارند که نشان می دهد فرهنگ زیست محیطی با زندگی مردم عجین شده است.

بسیاری از شهرها پر از مشتاقانی است که از فرصت معنوی این روزها و افزایش یافتن روحیه همدلی و همراهی هموطنان با تکیه بر نذورات فرهنگی، برای اعتلای فرهنگ محیط زیستی در کنار فرهنگ متعالی عاشورایی استفاده می کنند.

در شهر زنوز نیز جمع آوری ظروف یک بار مصرف نذری از اتفاقات زیبایی بود که در عاشورای امسال نمود پیدا کرد.

شهر زنوز در 100 کیلومتری تبریز واقع است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا