اخبار
کد خبر : 3228 ۱۳۹۵/۰۷/۱۷   

برگزاری هفته فرهنگی در تهران؛ فرصتی برای معرفی پتانسیل های استان

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: برگزاری هفته فرهنگی استان در شهر تهران می تواند فرصت و بستر مناسبی برای معرفی و ارائه ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف استان در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، علمی، ادبی و هنری به شهروندان تهرانی و همچنین هم استانی ها و آذری های مقیم تهران باشد.

به گزارش نای قلم، هوشنگ عطاپور امروز در کارگروه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اظهار کرد: اولین بار بحث برگزاری هفته فرهنگی استان در شهر تهران توسط شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح و مورد تصویب کمیسیون فرهنگی این شورا قرار گرفت که با پیگیری شورای اسلامی و شهرداری ارومیه و همچنین موافقت و استقبال استاندار محترم، سعی داریم این مراسم را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا در دیداری که دبیر کلانشهرهای کشور با استاندار داشتند موافقتنامه ای فیمابین آنها امضا شد که طی آن شهرداری تهران متعهد شده مواردی مثل مکان، امکانات تبلیغاتی، تغدیه و اسکان را تامین کند و استانداری نیز کلیه امکانات فرهنگی و اقتصادی خود را برای برگزاری هرچه بهتر این هفته در شهر تهران بسیج کند.

عطاپور از تشکیل 10 کمیته خبر داد و تصریح کرد: در این هفته سعی داریم ظرفیت ها و پتانسیل های استان را به شکلی خلاقانه و ابتکاری، در معرض دید اقشار مختلف مردم و مدیران کشوری قرار دهیم.

وی در ادامه آذربایجان غربی را به لحاظ تنوع قومی و فرهنگی، ایران کوچک عنوان کرد و گفت: این استان به دلیل تنوع خاص قومیتی، مذهبی و فرهنگی از شرایط منحصر به فردی برخوردار است که باید در هفته فرهنگی استان در تهران به همه آن توجه کرد و همه ظرفیت ها بهره برد.

عطاپور با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی با هماهنگی فرمانداری های 17گانه استان در این هفته حضور خواهند داشت، تاکید کرد: ظرفیت های هر کدام از شهرستان های آذربایجان غربی می‌تواند به‌صورت مجزا در هفته فرهنگی استان در تهران به شهروندان معرفی شود.

وی اضافه کرد: در حال فراخوان لوگو، شعار و محورهای اساسی هفته فرهنگی هستیم و بنا داریم شعار جامع و فراگیر و متناسب با تنوع اقوام انتخاب کنیم.

در این جلسه تقی کهوریان معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و رئیس کارگروه هم با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی استان که مقرر است آذرماه در تهران برگزار شود، گفت: مشکل اصلی ما در این است که استان آذربایجان غربی از لحاظ وجود جاذبه های متعدد گردشگری، میراث فرهنگی غنی و محصولات و تولیدات صنایع دستی، در سطح کشور به خوبی معرفی و شناسایی نشده است لذا برگزاری هفته فرهنگی استان در مرکز کشور یکی از فرصت های ارزشمندی است که می تواند توجهات گسترده عمومی را به این استان جذب کند.

وی لزوم معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای این منظور باید بسته های سرمایه گذاری با توجه به جاذبه های متنوع استان و شرایط اقلیمی و محیطی هر شهرستان تهیه شود و همزمان با آن نیز ارائه خدمات در اماکن تاریخی موجود نیز متناسب با سلایق و انگیزه های گردشگران، تجهیز و بروز رسانی شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا