اخبار
کد خبر : 3224 ۱۳۹۵/۰۷/۱۷   

احزاب می‌توانند جلوی دوقطبی شدن فضای سیاسی را بگیرند

یک فعال دانشجویی گفت: اگر احزاب قدرتمند شوند و سیاست ما از مدل سنتی به مدل نوین ارتقاء پیدا کند شاهد بروز فضای دو قطبی نخواهیم شد.

به گزارش نای قلم، علامه عزیزی در گفت‌وگویی در ارتباط با ضرورت پرهیز از دو قطبی شدن فضای سیاسی کشور در زمان انتخابات اظهار کرد: در عالم سیاست فضای دو قطبی را از دو منظر بررسی می‌کنند؛ یکی از آن‌ها فضای دو قطبی است که اخلاق در آن رعایت می‌شود؛ اما یک نوع فضای دو قطبی دیگر نیز در عالم سیاست وجود دارد که  بسیار مزموم و ناپسند است. فضای دوقطبی که در آن اخلاق رعایت نمی‌شود و اتفاقات خارج از عرف و منطق در آن رخ می‌دهد، این مدل دوقطبی مدلی است که باید تلاش کنیم در کشور ما وجود نداشته باشد.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: فضای دو قطبی مذموم شده باعث هرج و مرج و اختلافات جدی در میان بزرگان نظام می‌شود و می‌تواند کل کشور را به نابودی بکشاند.

وی هم‌چنین با اشاره به ماجراهای شخصیتی که مقام معظم رهبری به وی توصیه‌هایی در جهت پرهیز از ورود به عرصه راقابت‌های انتخاباتی سال آینده داشتند،  گفت:‌مقام معظم رهبری به دنبال فضای سیاسی منطقی در کشور هستند و برای انتخابات آینده رعایت اخلاق را اصل قرار داده‌اند. از همین رو  ایشان به دو قطبی نشدن فضای سیاسی تاکید کرده‌اند.

عزیزی در بخش دیگری از این مصاحبه خاطر نشان کرد: بهترین راه برای جلوگیری از دو قطبی شدن فضای سیاسی پر و بال دادن به احزاب است. پژوهشگران ما تحقیق کنند و بعد به مردم بگویند که آیا الان وقت آن نرسیده است که سیاست ما در چارچوب فعالیت احزاب رشد کند؟

این فعال دانشجویی در پایان گفت:‌بهترین روش برای جلوگیری از دو قطبی شدن فضای سیاسی آن است که سیاست ایران را از مدل سنتی به مدل نوین ارتقاء دهیم و کمک کنیم تا احزاب بیش از آنچه که الان قدرت دارند، قدرت بگیرند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا