Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3222 ۱۳۹۵/۰۷/۱۷   

کلنگ احداث اولین مدرسه اتیسم ارومیه بر زمین زده شد

کلنگ احداث اولین مدرسه اتیسم ارومیه بر زمین زده شد

 نخستین مدرسه اتیسم در ارومیه امروز با حضور استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی کلنگ زنی شد.

به گزارش نای قلم، این پروژه به صورت مشارکتی اجرا می شود به طوریک ه ۵۰ درصد اعتبار آن با دستور استاندار آذربایجان غربی از اعتبارات استانی و ۵۰ درصد دیگر توسط مجمع خیرین مدرسه ساز استان تامین می شود.

مدرسه کودکان استثنایی دارای ۷۶۶ مترمربع زیربنا و ۱۰ کلاس درس با گنجایش ۵۰ نفر است و دارای بخش های مختلفی شامل اتاق ارزیابی، اتاق مسئول فنی و روانشناس، سالن جلسه، سرویس بهداشتی مخصوص کودکان اوتیسم و  فضای هنری و ورزشی است.

مهندس سعادت در این مراسم گفت: استان آذربایجان غربی با کمبود ۵۰۰۰ کلاس درس مواجه است.

وی اظهار داشت:  این روزها مشارکت مردم و فعالان حوزه آموزش و پرورش در زمینه توانمندسازی کودکان به‌ویژه کودکان دارای برخی مشکلات و بیماری‌ها مایه خوشحالیست.

وی تصریح کرد: باید دولت و ملت با تلاش و هم‌افزایی در پی ایجاد امکانات لازم برای کمک به کودکان خاص باشند و قدم‌های بزرگ بردارند.

استاندار آذربایجان‌غربی با تقدیر از تلاش خیرین مدرسه‌ساز به آسیب‌شناسی پروژه‌های احداثی دولت پرداخت و گفت: اگر اجرای پروژه به‌صورت دولتی باشد نه تنها قیمت تمام شده زیادی خواهد داشت بلکه مشکلات و زمان زیادی برای ساخت و اتمام همان پروژه ایجاد خواهد شد.

سعادت اظهار داشت: حضور خیرین مدرسه‌ساز در توسعه امکانات آموزشی در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی بسیار ارزشمند و گره گشاست بنابراین ضمن درخواست از این افراد برای ادامه مسیر الهی خود تمام تلاش دولت را برای تسهیل اقدامات این خیرین به کار خواهیم گرفت.

استاندار آذربایجان غربی افزود: عارضه وجودی در کودکان خاص هزینه‌های زیادی برای خانواده‌ها ایجاد کرده و باید به آنها با ساخت مدرسه و تأمین امکانات لازم برای آموزش کمک کنیم تا بیش از این مشکل امکانات نداشته باشند.

وی با تبیین وضعیت آموزشی استان آذربایجان غربی اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون با کمبود افزون بر 5000 کلاس درس در استان مواجه هستیم و نرخ بالای بی‌سوادی در استان سبب شده در کشور در رتبه 30‌ام باشیم و این مهم ایجاب می‌کند به سرعت راهکار مناسبی برای حل مشکلات آموزش‌وپرورش استان بیابیم.

مصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم در خصوص مدت زمان اجرای این طرح گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبار، این پروژه در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدرسه کودکان استثنایی دارای 766 مترمربع زیربنا و 10 کلاس درس با گنجایش 50 نفر است و دارای بخش های مختلفی شامل اتاق ارزیابی، اتاق مسئول فنی و روانشناس، سالن جلسه، سرویس بهداشتی مخصوص کودکان اوتیسم و فضای هنری و ورزشی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا