اخبار
کد خبر : 3218 ۱۳۹۵/۰۷/۱۶   

دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام کمر همت بسته است

استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام کمر همت بسته است و به همین علت تا اتمام این پروژه ها با اولویت طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بیشتر، از اجرای طرح های جدید پرهیز می کند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: در سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این استان، طرح های نیمه تمام در شهرستان های مختلف استان که از دولت قبل باقی مانده بودند، برای تخصیص اعتبار مصوب شدند.
وی گفت: طبق روال سفرهای رئیس جمهوری، برای تخصیص اعتبار در این سفرها پروژه های جدیدی مورد قبول قرار نمی گیرد.

سعادت افزود: بر همین اساس و با پیگیری های مختلفی که بویژه در سفر دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان انجام گرفت، با لحاظ نمودن یک ردیف ویژه اعتباری برای جبران عقب ماندگی های استان در بودجه سنوات آتی و برنامه ششم توسعه موافقت شد که لازم است برای تحقق و عملیاتی شدن این موضوع همه مدیران، مسئولان و همچنین نمایندگان محترم مردم استان در مجلس تلاش کنند.

وی در ادامه به پروژه های مصوب سفر رئیس جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر، نزدیک به یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های استان در شهرستان های مختلف در نظر گرفته شد که بخشی از این اعتبار امسال و بخشی دیگر در سال آتی تامین و طرح های پیش بینی شده به بهره برداری خواهند رسید که اتمام آنها در روند توسعه و رونق اقتصادی استان موثر خواهد بود.

سعادت همچنین بر ضرورت پیگیری جدی برای تخصیص 100 درصدی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان نیز تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات دولت به ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه توجه ویژه ای به این استان در راستای تخصیص ردیف اعتباری ویژه داشته اند که امیدواریم این توجه در مجلس هم شامل حال آذربایجان غربی بشود، ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان برای برخی شهرستانها که ردیف بودجه ملی نداشتند، هیچ اعتباری برای پروژه هایشان در نظر گرفته نشد که این موضوع را پیگیری کردیم و برای این شهرستان ها نیز اعتبار مصوب شد.

استاندار آذربایجان غربی همدلی و همفکری مدیران، مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی را عاملی موثر و راهگشا در جهت جبران عقب ماندگی های استان دانست.

موضوع الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو از دیگر موارد مطروحه توسط استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: چالدران یک نوار مرزی است که به لحاظ تاریخی و جنگ هایی که آنجا اتفاق افتاده و شهدایی که در گذشته تقدیم کردیم برای صیانت از کشورمان، موضوعیت مهمی دارد.

سعادت افزود: متاسفانه این نوار مرزی یکی از مکان های محروم بوده و احتیاج به توجه ویژه دارد.

وی به معضل قاچاق و مشکل معیشتی ساکنان چالدران اشاره و اضافه کرد: برازنده نیست جوانان ما در جوار مرز ترکیه به خاطر معیشتشان ترددهای غیرقانونی داشته باشند.

سعادت اظهار امیدواری کرد با تصویب طرح الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو، زمینه برای توسعه، پیشرفت و محرومیت زدایی از این منطقه فراهم شود.

وی ادامه داد: چالدران با توجه به پتانسیل ها و توانمندی هایی که دارد می تواند با الحاق به منطقه آزاد ماکو و استفاده از مشوق های منطقه آزاد، به قطب پذیرش جمعیت، قطب تولید و قطب صادرات غیرنفتی در کشور و استان تبدیل شود و از این طریق زمینه اشتغالزایی جوانان این منطقه فراهم شود.

در پایان این جلسه مرحله استانی طرح اصلاح و الحاق چالدران به محدوده زیرپوشش سازمان منطقه آزاد صنعتی تجاری ماکو تصویب شد.

براساس قانون اکنون باید مصوبه شورای برنامه ریزی استان آذربایجان غربی باید برای طرح در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارسال شود.

شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز پس از بررسی و تصویب این طرح را به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا