اخبار
کد خبر : 3215 ۱۳۹۵/۰۷/۱۶   

دستگاه های اجرایی مقررات ملی را در پروژه ها رعایت کنند

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی مجابند در هر پروژه‌ای که می خواهند مطالعه و طراحی کنند حتما باید مقررات ملی را رعایت کنند.

به گزارش نای قلم، تقی کهوریان در سومین جلسه شورای فنی استان اظهار کرد: رعایت مقررات ملی ساختمان علاوه بر بالا بردن کیفیت ساختمان، موجب مقاوم شدن آن در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی می شود.

وی افزود: مقررات ملی ساختمان به عنوان فراگیرترین ضوابط موجود در اجرای پروژه ها بوده و نقش موثری در نیل به اهدف عالی تامین ایمنی، بهداشت، سلامتی و صرفه اقتصادی فرد و جامعه داشته و رعایت آن موجب ارتقای کیفیت و افزایش عمر مفید پروژه ها می شود.

به گفته کهوریان عدم توجه به کیفیت اجرای طرح ها و رعایت نکردن مقررات ملّی ساخت در پروژه ها  موجب تخریب زودهنگام آنها، هدر رفتن اعتبارات ملّی و افزایش هزینه های نگهداری پروژه ها می شود که باید نظارت بر نحوه ساخت و کیفی سازی به طور جدی از سوی دستگاه های اجرایی و نظارتی پیگیری و اقدام شود.

در ادامه این جلسه در خصوص گزارش نظارتی و ایردات مطرح شده برای پروژه  راه ارتباطی خوی – رازی و تقاطع های غیرهمسطح احداثی در این جاده مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی نتایج آزمایشات فنی از پروژه را به دبیرخانه شورای فنی ارائه و با بررسی کمیته نظارت در ادامه تصمیمات مقتضی برای رسیدگی فنی به نحوه اجرای انجام شده اتخاذ گردد.

همچنین به منظور اجرای طرح های ایمن سازی و حذف نقاط حادثه خیردر جاده خوی به رازی با تصویب در شورای برنامه ریزی از محل اعتبارات استانی اعتبار لازم اختصاص یابد.

در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اهمیت بکارگیری از لوازم بازی استاندارد در مهدهای کودک استان نیز مقرر شد با ابلاغ ضوابط وآیین نامه های استاندارد سازی وسایل بازی، کمیته نظارت شورای فنی نیزبر روند اجرای آن نظارت کند.

گزارش نظارتی پروژه اردوگاه حرفه آموزی زارعان خوی، دانشکده فنی و مهندسی خوی، تصفیه خانه فاضلاب خوی و ورزشگاه 5 هزار نفری و تقاطع غیرهمسطح جهاد شهر خوی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

همچنین در خصوص پروژه کتابخانه نقده نیز دستگاه اجرایی مقررشد در اسرع وقت به استناد نظریه مشاور پروژه اعلام نظر قطعی در خصوص تایید و یا رد سازه فنی پروژه بنماید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا