اخبار
کد خبر : 3214 ۱۳۹۵/۰۷/۱۶   

فارغ التحصیلان دامپزشکی متناسب با بازار کار آموزش ببینند

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: فارغ التحصیلان دامپزشکی ایران باید هدفمند و متناسب با بازار کار آموزش ببینند.

به گزارش نای قلم، دکتر محمدرضا صفری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون شیوه آموزش و جذب دانشجو در این رشته در کشور نیاز به تغییرات جدی دارد.

وی افزود: فارغ‌التحصیلان دامپزشکی تعدادشان متناسب با بازار امروز نیست و بیش از نیاز کشور، فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم.

صفری با تأکید بر اینکه در آموزش دامپزشکی علم و عمل باید به هم گره بخورند، گفت: چنین علمی می تواند به درد توسعه کشور بخورد و به همین خاطر در برنامه های اولویت دار سازمان نظام دامپزشکی، آموزش به طور جدی مدنظر قرار گرفته و ما به جز برخی دوره های آموزشی مجازی بیشتر به دنبال آموزش های عملی و کاربردی هستیم.

صفری گفت: کنترل بهداشت و سلامت و فرآورده‌های خام از برنامه‌های راهبردی سازمان نظام دامپزشکی در کشور است.

وی با بیان اینکه نقش دامپزشکی به منظور نظارت بر بیماری‌های مشترک انسان و دام در حوزه سلامت تعیین کننده است، اظهار کرد: کنترل بیماری‌ها مشترک انسان و دام، به سلامت مواد غذایی و رونق کسب و کار کمک شایانی می‌کند.

صفری با اشاره به اینکه سازمان نظام دامپزشکی با ارائه برنامه‌های راهبردی، نقش اساسی در حضور محصولات دامی کشور برای ورود به بازارهای جهانی دارد، ادامه داد: تولید دانش در حوزه دامپزشکی و افزایش سلامت غذایی از برنامه‌های اساسی نظام دامپزشکی کشور در مناطق عشایری و روستایی کشور است.

وی ادامه داد: صدور پروانه تولید طیور، دامداری، آبزیان و زنبورداری از کارهای مهم نظام صنفی دامپزشکی است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور اضافه کرد: تأیید صلاحیت حرفه‌ای و امنیت عملکرد دامپزشکی از دیگر وظایف این سازمان است.

به گفته وی صدور پروانه کلینیک، داروخانه، آزمایشگاه، پلی کلینیک، بیمارستان، مراکز تلقیح مصنوعی، مراکز واکسیناسیون و شرکتهای متنوع حوزه بهداشت دام به حوزه نظام دامپزشکی واگذار شده که اقدامات لازم در حال انجام است.

 صدور 300 پروانه  تاسیس در چند ماه اخیر

صفری افزود: در کشور 300 پروانه  تاسیس در چند ماه اخیر صادر شده و علت تاخیر در صدور پروانه ها هم عدم همکاری نهاد حاکمیتی دامپزشکی در اجرای قانون بوده است.

وی اعضای نظام پزشکی دامپزشکی کشور را 34 هزار و 317 نفر اعلام کرد و گفت: تا کنون 36 هزار و 765 فقره پروانه برای تاسیس، بهره برداری، بهسازی، نوسازی و تغییر کاربری فعالیت صادر شده است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به راه اندازی 14 کمیته تخصصی برای بررسی مسائل روز در بخش دامپزشکی کشور افزود: کمیته رفاه دام و رفاه حیوانات ، کمیته تخصصی دامپزشکان خانم و کمیته تخصصی محیط زیست و حیات وحش بخشی از 14 کمیته تخصصی است.

صفری با اشاره به برگزاری 1207 دوره آموزشی حضوری و 56 دوره غیرحضوری ادامه داد: تا کنون 100 نشست علمی با هدف بازآموزی و افزایش سطح علمی دامپزشکان برگزار شده است.

توقف برگزاری انتخابات از سوی دیوان عدالت اداری

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در ادامه سخنان خود به انتخابات نظام دامپزشکی نیز اشاره کرد و گفت: تلاش نظام دامپزشکی این بود که انتخابات در 7 آبان برگزار شود اما در حال حاضر با مشکل توقف برگزاری انتخابات از سوی دیوان عدالت اداری مواجه هستیم.

صفری یادآور شد: ۷۷۰ نفر نامزد این انتخابات بودند که با شکایت شش نفر از همکاران به دیوان عدالت اداری قاضی حکم توقف این انتخابات را داد.

صفری تصریح کرد: برای برگزاری انتخابات تدارک زیاد و هزینه های فراوانی صرف شده بود که قطعا دستور توقف برگزاری انتخابات مشکلاتی ایجاد می کند اما معتقدیم باید در مقابل قانون تمکین کرد.

 وی تاکید کرد: هرگونه تصمیم قضایی در این زمینه به عنوان یک تشکل صنفی و مردم‌نهاد استقبال می‌کنیم.

صفری در عین حال گفت: برای دستور توقف دامپزشکی نسبت به برگزاری انتخابات ادله موجود را ارائه خواهیم کرد و به عنوان یک تشکل صنفی تابع قانون و سیستم قضایی کشورمان هستیم.

وی گفت: ورود به تنش ها در شان نظام دامپزشکی نیست ولی در صورت نیاز و تکرار برخی رفتارهای غیر اخلاقی، صحبت های هیجانی، افترا و تهمت ها پیگیری می شود.

رئیس نظام دامپزشکی کشور با اعلام اینکه در مطالعه ای که در برخی رسانه ها انجام شد برخی افراد حقوقی اظهار نظرهایی خارج از صلاحیت قانونی شان ارائه می کنند که منجر به تشویش اذهان عمومی می شود، اضافه کرد: معتقدیم باید در مقابل قانون تمکین کرد و رشد و بلوغ حرفه ای ضروری است و همه تلاش سازمان برگزاری انتخابات سالم و بی حاشیه است تا همه افراد به حقوق خود برسند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا