اخبار
کد خبر : 321 ۱۳۹۴/۰۵/۱۰   

قدرت قوه مجریه در قدرت مجلس است

 

اصلاح طلبان این روزها به شدت در تکاپوی برنامه ریزی برای دو انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری هستند، آن‌ها به دنبال کسب موفقیت در انتخابات 92 در حال اجرای استراتژی‌ای هستند که بتوانند بر مبنای آن مجلس دهم را نیز از آن خود کنند چه بسا براساس درس گرفتن از انتخابات سال 84 امروز بر فنون كار تشكيلاتي واقفند، تحمل انتقاد به گذشته خود را دارند و ارجح بودن منافع جمعی بر منافع شخصي را به خوبي آموخته‌اند، از این رو انتخابات آینده مجلس در اسفندماه، آزمون مهمی برای جریان سیاسی اصلاح طلب است.

نماینده ارومیه در مجالس پنجم و ششم در خصوص اهمیت انتخابات مجلس می‌گوید: قدرت قوه مجریه در قدرت مجلس است و یک مجلس قدرتمند با انجام صحیح وظایف قانون گذاری و نظارتی و در نظر گرفتن منافع ملی می‌تواند موجبات قدرت دیگر ارکان کشور و حاکمیت را نیز فراهم آورد.

شهربانو امانی با اشاره به قدرت و اختیارات نمایندگان، آنان را پژواک صدای ملت دانسته و خاطرنشان می‌کند که مجلس در راس امور است.

وی می‌افزاید: همه مسئولان به ویژه اصلاح طلبان، وامدار و بدهکار مردم هستند و به همین دلیل خواهان تلاش و حضور فعال اصلاح طلبان هستیم و هدف را استمرار راه اصلاح طلبی می‌دانیم.

به گفته نماینده ارومیه در مجالس پنجم و ششم، نقش مردم در صحنه‌ها و اصول مختلف قانون اساسی به طور برجسته بیان شده است زیرا صاحبان اصلی انقلاب مردم هستند و مردم در همه عرصه‌ها حرف آخر را می‌زنند.

امانی لازمه پیروزی در انتخابات را همکاری و هماهنگی اصلاح طلبان دانسته و با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ اجماع اصلاح طلبان نتیجه داد، می‌افزاید: انتخابات سال ۹۲ نشان داد که می‌توان با اتحاد و یکپارچگی، آرا و مشارکت مردم را جلب کرد و به پیروزی دست یافت.

وی همچنین در مورد اهمیت حضور بانوان در مجلس به مصوبه اتحاد بین‌المجالس در سال 75 اشاره کرد و خواهان حضور حداقل 30 درصدی زنان در لیست اصلاح طلبان شد.

نماینده ارومیه در مجالس پنجم و ششم تلاش در راستای بهبود کیفیت مجلس و معرفی نیروهای توانمند برای انتخابات و به تبع آن ایجاد مجلسی توانمند و پاک که تداوم دهنده شیرینی انتخابات 92 در کام مردم باشد، را از اولویت‌های اصلاح طلبان دانست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا