اخبار
کد خبر : 3206 ۱۳۹۵/۰۷/۱۶   

برخی از رهبران کشورهای اسلامی از استکبار تبعیت می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: برخی از رهبران کشورهای اسلامی با کمال تأسف از آمریکا و دست نشانده‌های استکبار جهانی تبعیت می‌کنند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: حضرت امام حسین (ع) با قیام خونین عاشورا درس ایستادگی و مقاومت در مقابل ظالمان را به‌ تمام مسلمانان جهان آموختند و باید برای برگزاری مراسم‌های ویژه این ایام البته توأم با کیفیت و محتوا گام برداشت که از مهم‌ترین شعائر الهی و نهفته در آن آزادی و استکبارستیزی است.

وی افزود: هرکس این ایام را باعظمت شمارد نشانگر این است که تقوای الهی در وجود او حاکم شده است. امام‌جمعه ارومیه گفت: درصورتی‌که مسلمانان جهان با دل و جان تمامی دستورات و فرامین امامان معصوم و پیشوایان دینی را قبول می‌کردند، وضعیت امروز بشر چنین نبود.

وی با بیان اینکه در سال 61 هجری امام حسین (ع) شهید شده‌اند، 1377 سال از آن زمان گذشته است ولی یاد حسین (ع) در دل‌ها غوغا می‌کند، گفت: باید جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه روشن‌شده و به این فریضه عمل کرد، متأسفانه ما حتی تذکر لسانی را هم تعطیل کرده‌ایم، درحالی‌که اگر همه عمر خود را به عبادت و جهاد در راه خدا بپردازیم ثواب امربه‌معروف و نهی از منکری که اثرگذار باشد را به دست نمی‌آوریم.

قریشی در خطبه دوم نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزگاری و دوری از انجام محرمات گفت: از تمامی عزاداران حسینی که در منطقه و استان آذربایجان غربی مجالس عزاداری سالار شهیدان را برگزار می‌کنند نهایت تشکر را داریم و از خداوند متعال خواستار قبولی نذوراتشان هستیم.

وی گفت: امروز چهارم محرم نیز مراسم شیرخوارگان حسینی به طور همزمان در 3 هزار و 500 نقطه جهان برگزار شد که تمامی این مجالس نشان از بزرگواری شیرخوار سه ماهه امام حسین (ع) است و باید ایام سوگواری امام حسین (ع) را بیش از پیش گرامی بداریم تا بتوانیم رضایت امام حسین (ع) را در راستای رضایت الهی جلب کنیم.

قریشی افزود: باید توجه کرد تمام عزاداری‌های ماه محرم با رعایت ادب و احترام برگزار شود و تمامی نتایج این عزاداری‌ها منصوب به سیدالشهدا (ع) است و به همین سبب باید از ایجاد مزاحمت برای مردم، راه‌بندان و مزاحمت در انتهای شب پرهیز کنیم تا عزاداری خدا پسندانه ای داشته باشیم.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرارگرفته‌ایم و باید همانند امام حسین (ع) که یکی از دلایل قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر نامیده است رفتار کنیم و مردم با روش‌های مختلف عملی، قلبی و زبانی امر به معروف و نهی از منکر کنیم تا جامعه‌ای خوب داشته باشیم.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) تشریح کرد: برخی از انسان‌ها مردم را با اقدامات عملی، قلبی و زبانی به نهی از منکر دعوت می‌کنند که از سه خصلت برتر انسانی استفاده می‌کنند و عده‌ای نیز با استفاده از زبان و قلب خود مردم را از عمل به زشتی‌ها باز می‌دارند و در این میان نیز عده‌ای تنها به خصلت قلبی اکتفا می‌کنند که هر مرتبه از این اقدامات درجه‌ای از اجر را برای فرد دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: برخی نیز هستند که توجهی به نهی از منکر ندارند و این افراد انسان مرده در ظاهر زنده هستند و بر همگان وظیفه است از لحاظ زبانی این امر مهم را به جای آوریم و عده‌ای از مسئولان نیز هستند که از آموزه‌های دینی و دین اسلام به دور هستند و باید این افراد کنار گذاشته شوند.

وی تصریح کرد: هفتم ماه محرم تجمع عزاداران حسینی در سراسر کشور صورت می‌گیرد و این مهم تا به حال به صورت متمرکزی در شهر ارومیه صورت نگرفته است و از تمامی مردم برای نشان وحدت و یکپارچگی خود به جهانیان دعوت می‌شود تا در این مراسم شرکت کنند و نهایت استفاده معنوی را از آن ببرند.

امام‌ جمعه ارومیه تصریح کرد: نماز ظهر عاشورا یکی دیگر از اعمال مهم ماه محرم است که باید همچون دیگر نمازهای واجب به جای آورده شود و در برخی مناطق در بین عزاداران در این مورد سستی صورت می‌گیرد که باید مسئولین برگزاری عزاداری‌ها این مسئله را باید مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: روز سوم شهادت امام حسین (ع) دسته اهل قبیله تشکیل می‌شود و مراسم تدفین شهدای کربلا را به نمایش درمی‌آورند و باید تلاش کنیم این مراسم را به‌خوبی در شهر برای مردم تداعی کنیم و حس معنوی به مردم ببخشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا