اخبار
کد خبر : 3205 ۱۳۹۵/۰۷/۱۴   

سیستم ثبت و پرداخت رفع موانع تولید به خوبی عمل نکرده است

استاندار آذربایجان غربی گفت: سیستم ثبت و پرداخت رفع موانع تولید در استان تاکنون به خوبی عمل نکرده و عملکرد قابل قبولی در این خصوص نداریم.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: باید هر چه سریعتر آمار موجود اصلاح و روند پرداخت تسهیلات و رفع موانع تسهیل یابد.

 وی با بیان اینکه ما موظف به جذب سهمیه استان از منابع موجود در راستای رفع موانع تولید و راه اندازی واحدهای تولیدی راکد هستیم، گفت: باید در راستای رونق تولید و اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان، همچنین اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تلاش کرد.

استاندار آذربایجان غربی از سیستم ثبت و پرداخت و نبود آمار یکسان در خصوص تسهیل و رفع موانع تولید در استان انتقاد کرد و افزود: نباید در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید وقت کشی کرد چرا که به دنبال تعریف و تضعیف در این جلسات نیستیم بلکه باید تمام تلاش را برای جذب سهمیه استان از منابع اختصاص یافته به این امر و راه اندازی واحدهای تولیدی راکد به کار بست.

مقام عالی استان اضافه کرد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: از مجموع ۷۸۱ واحدی که در کارگروه تسهیل به بانک ها معرفی شده، ۵۶۰ پرونده به بانک ها ارجاع شدند.

جعفرصادق اسکندری گفت: از این تعداد ۳۱۳ واحد مربوط به بخش صنعت و ۲۴۷ واحد مربوط به بخش کشاورزی بوده است. وی تصریح کرد: علاوه بر آن تاکنون پرداختی بانک ها ۱۴۰ مورد بوده که ۵۱ مورد مربوط به بخش صنعت و ۸۹ مورد مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی بیان کرد: تاکنون مجموع تسهیلات پرداختی ۱۴۰ بانک، مبلغ ۱۱۱ میلیارد تومان بوده است.

در ادامه این جلسه مدیران عامل بانکها به بیان آمار و عملکرد و برنامه های خود پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا