اخبار
کد خبر : 3202 ۱۳۹۵/۰۷/۱۷   

سمینار تعامل اقوام، ادیان و رسانه هفته وحدت در ارومیه برگزار می شود

استان آذربایجان غربی با حضور اقوام و ادیان مختلف به نماد زندگی مسالمت آمیز و وحدت تبدیل شده است به طوری که همه اقوام و ادیان می توانند در کنار هم با همدلی و همزبانی در آبادانی و عمران منطقه و کشور سهیم باشند و بدون هیچ مرزبندی در صلح و آرامش زندگی کنند.

به گزارش نای قلم، سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه نیز از سال 84 به طور مرتب در راستای ايجاد تعامل بيشتر و سازنده بين اقوام ايران زمين، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و همکاری دانشگاه ارومیه در ارومیه برگزار می شود تا از ظرفیت رسانه ها نیز استفاده شود.

مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گوی اختصاصی گفت: هفتمین سمينار تعامل اقوام، اديان، مطبوعات و رسانه ها در سطح ملی در اوایل هفته وحدت امسال با حضور وزیر فرهن گ و ارشاد اسلامی در ارومیه برگزار می شود.

امید سیاح اظهار کرد: این سمینار در راستای ايجاد تعامل بيشتر و سازنده بين اقوام ايران زمين، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و همکاری دانشگاه ارومیه برگزار می شود. وی گفت: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه سمینار 86 اثر از شهرهای مختلف کشور است که سطح علمی آثار امسال نسبت به سال های گذشته بالاتر است.

مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی محورهای مقالات را در چهار بخش مهندسی فرهنگی اقوام و ادیان، مدیریت ارتباطات جمعی و همبستگی اجتماعی، رسانه ها، اقوام، ادیان و قدرت نرم و نگاه ویژه عنوان کرد و افزود: مهندسی فرهنگی شبکه های اجتماعی با موضوعیت اقوام و ادیان، مهندسی فرهنگی، اخلاق حرفه ای رسانه در تعامل اقوام و ادیان، مدل مطلوب مهندسی فرهنگی اقوام و ادیان در نظام اسلامی ایران، بررسی مشترکات اقوام، ادیان ایرانی در همبستگی اجتماعی، مطالعه بازنمایی هویت ملی و قومی در رسانه ها، نقش گروه های مرجع در تعامل اقوام، بررسی جایگاه هنر و ادبیات آیینی اقوام و ادیان در مقابله با تهدیدات نرم، مدل مطلوب مدیریت چالش های نوین قومیتی و دینی در حوزه رسانه، مطالعه زمینه های دستیابی به گفتمان علمی در تعامل اقوام و ادیان و مقالات ادبی و هنری در حوزه همدلی و همزبانی در قالب چهار محور تعریف شده است.

سیاح با بیان اینکه قبل از برگزاری این سمینار هیچ آثار مکتوبی در زمینه اقوام وجود نداشت، اضافه کرد: با برگزاری سمینار تعامل اقوام، اديان، مطبوعات و رسانه ها حدود یک هزار مقاله به دبیرخانه رسیده است که در قالب سه کتاب منتشر شده اند. وی تصریح کرد: این سمینار توانسته حلقه واسطی بین محققان و دانشجویان باشد و به مرجع علمی بزرگی در حوزه اقوام تبدیل شود.

مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه سمينار تعامل اقوام، اديان، مطبوعات و رسانه ها به برند استان تبدیل شده است، اضافه کرد: به دلیل برگزاری این سمینار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توسط شورای امنیت ملی مورد تشویق قرار گرفته است.

سیاح با بیان اینکه از نويسندگان سه مقاله برتر در هر محور جهت سخنراني و قرائت مقاله دعوت به عمل می آید، تصریح کرد: به نفر اول 15 ميليون ريال، نفر دوم 10 ميليون ريال و نفر سوم هفت ميليون ريال اعطا می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا