Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3194 ۱۳۹۵/۰۷/۱۷   

نگرش ما فرابخشی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی گفت: نگرش دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی فرابخشی است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده امروز در جلسه شورای فنآوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان استان سعی دارد با ایجاد ارتباط جمعی با مرکز علمی در سراسر دنیا، دهکده جهانی ایجاد کند چرا که خوشبختانه امروزه علما و دانشمندان از این بینش که دانش را در انحصار خود نگه دارند خارج شده اند.

وی این استان را دارای ظرفیت بالقوه ای در راستای تربیت نیروی انسانی علاقمند برای فعالیت در ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی خواند و اظهار داشت: دو نفر از مدیران ستادی از فارغ التحصیلان در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی است و این نشانگر برخورداری استان از توانایی بالا در این زمینه بوده و اهمیت توجه به این حوزه را افزایش می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی از نظر تحقیقات و پژوهش دارای توانمندی های بسیاری است که امید است مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

علوم سلولی ایران باید بومی سازی شود

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بر بومی سازی علوم سلولی ایران تاکید کرد.

حمیدیه، اظهار کرد: با توجه به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در حوزه علوم سلولی به نظر می رسد که این استان می تواند در برنامه ریزی های کلان موثر واقع شود.

وی گفت: متاسفانه دانشگاه های کشور نمی توانند تولید داشته باشند و از دلایل مهم این خلاء این است که ما به دنبال سرمایه های زیر زمینی مانند نفت هستیم و از سرمایه های زمینی غافل مانده ایم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری به روند رو به رشد کشور در حوزه آموزش در سالهای بعد از انقلاب اشاره و بیان کرد: باید در کشور انقلاب فرهنگی و علمی رخ دهد خوشبختانه در شرایطی هستیم که کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفته است بنابراین نباید این اتفاقات خوب نادیده گرفته شود.

حمیدیه افزود: متاسفانه کاری که در دانشگاه ها به تولید محصول منجر شود انجام نمی گیرد و تا زمانی که اینگونه پیش رویم وضعیت تغییر نخواهد کرد علمی که منجر به تولید ثروت نشود ارزشی ندارد.

وی گفت: با تلاش هایی که انجام شده در 15 سال گذشته ایران اسلامی موفق شده است به علوم سلولی دست یابد اگر این فن آوری به محصول تبدیل نشود و بومی سازی انجام نگیرد باید همانند دارو وابسته آن در دیگر کشورها باشیم بنابراین باید سلوهای بنیادی ایران برند شود.

حمیدیه خاطرنشان کرد: بیش از 900 محقق برای عضویت در ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی جذب شده اند و با توجه به اینکه آذربایجان غربی از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است امید است در آینده به عنوان یکی از مراکز مهم علم سلولی در کشور شناخته شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا