اخبار
کد خبر : 3193 ۱۳۹۵/۰۷/۱۳   

برگزاری برنامه های هفته کودک با رویکرد "ایثار، شجاعت و مقاومت" در آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: برنامه های هفته کودک با رویکرد «ایثار و شهادت»، «شجاعت و شهامت» و «مقاومت و شهادت» برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، جواد زاهدی امروز در نشست خبری با تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: با توجه به تقارن هفته کودک امسال با ماه محرم برنامه های این هفته بر محوریت مفاهیم ارزشمندی چون ایثار، شهادت و مقاومت پایه ریزی می شود و شئون اسلامی و دینی با مبانی فرهنگ عاشورا رعایت و لحاظ می شود.

وی افزود: شعار هفته ملی کودک در سال جاری با عنوان "کودکان تشنه‌اند" نام‌گذاری شده است و هدف آن نیز همگرایی و هم‌افزایی نهادهای متولی امور کودکان است.

زاهدی اضافه کرد: هفته کودک بهترین فرصت برای توجه مسئولان و برنامه ریزان به نیازهای کودکان و توجه بیشتر به ضرورت های تربیتی است.

به گفته وی توجه به نیازهای کودکان و اقدام در راستای رفع این خواسته ها موجب بالندگی، شادابی و پویایی این قشر می شود.
وی هدف کلی برنامه‌های هفته کودک را جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز عنوان کرد و هم‌گرایی و هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک، نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان ساز واقعه عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، معرفی کانون و ظرفیت‌های آن به جامعه به ویژه خانواده‌ها و اولیای تربیتی، آشنایی با سیره شهدای کودک در واقعه عاشورا و دفاع مقدس و بازتاب فرهنگ حماسه، ایثار و شهادت در زندگی کودک امروز و ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه کودک به ویژه کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌ها در این هفته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خاطرنشان کرد: کودکان ارزشمندترین سرمایه ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و ما امانتداران این هدیه‌های الهی هستیم.

وی گفت: همزمان با هفته کودک 300 برنامه فرهنگی با 23 عنوان در مراکز کانون سراسر استان برگزار می شود.

زاهدی با اشاره به سطوح اجرای برنامه ها، گفت: در این راستا اجرای برنامه برای کودک و درباره کودک مدنظر قرار گرفته است.

وی خیمه کاردستی، خیمه نقاشی و خیمه سفالگری با موضوع معرفی نمادهای ماه محرم و برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی، سفالگری و عکاسی اعضای کانون استان را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای کودک و برگزاری نشست تخصصی با موضوع "زندگی کودک امروز" برای والدین، برپایی غرفه معرفی و عرضه محصولات فرهنگی کانون و برپایی غرفه های معرفی نهادهای اجتماعی مرتبط با موضوع کودک از طریق تعامل با سازمان های مربوطه را از برنامه های پیش بینی شده درباره کودک اعلام کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود فضاسازی مراکز متناسب با ایام محرم، نقاشی با موضوع ایثار و شهادت، آموزش نکات سلامتی برای کودکان و نوجوانان توسط هلال احمر، برگزاری کارگاه های ادبی را از جمله برنامه های مراکز کانون استان عنوان کرد.

برنامه های روز جهانی و هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه اجرا می شود.

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا