اخبار
کد خبر : 3192 ۱۳۹۵/۰۷/۱۷   

کنگره‌ ادبی «عقیله‌العرب» در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

مدیر‌کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی گفت: اولین‌ کنگره‌‌ ادبی سراسری عقیله‌العرب به زبان آذری ۲۷ آبان‌ماه سال جاری به میزبانی آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام محمد باقر کریمی، امروز در نشست خبری اظهار کرد: این کنگره دارای دو بخش اصلی و ویژه بوده که در بخش اصلی به فضائل و مناقب حضرت زینب(س) و در بخش دیگر به مدافعان حرم می‌پردازد.

وی با اشاره به اهداف کنگره اظهار کرد: نقش و جایگاه حضرت زینب(س) در زنده داشتن قیام عاشورا، نقش مدافعان حرم در دفاع از حریم وحرم واشاعه‌ی فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) به ویژه خلق آثار بدیع در حوزه‌ی شعر آیینی از اهداف برگزاری کنگره ادبی سراسری عقیله‌العرب هستند.

کریمی آخرین مهلت ارسال آثار را دهم آبان ماه اعلام و اضافه کرد: این کنگره 27 آبان ماه برگزار می شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته قرآن و عترت نیز اشاره و اظهار کرد: مشارکت و ایجاد وحدت رویه برای انجام فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآن و عترت در بین دستگاه های اجرایی، ایجاد شور و نشاط و ارائه دستاوردهای قرآن و عترت در میان مردم به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر و نشان دادن ظرفیت و قابلیت های فرهنگی و هنری استان از اهداف برگزاری فعالیت های قرآنی و دینی عنوان کرد.

مدیر‌کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی افزود: در این هفته جشنواره های مختلفی در زمینه شعر و داستان، عکس و فیلم، طراحی پوستر، نقاشی، خوشنویسی و صنایع دستی، همایش مشاوران قرآنی دستگاه های اجرایی استان، نمایشگاه قرآن و اهل بیت با مشارکت انجمن سینمای جوان ارومیه، مسابقات مختلفی از جمله ورک شاپ نقاشی در ارومیه، خوی و میاندوآب، برگزار می شود.

کریمی همچنین در بخش دیگری از این نشست به پانزدهمین دوره از آزمون سراسری قرآن وعترت اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری آزمون کشف‌وپرورش استعدادها و نوابغ قرآنی،ایجاد انگیزه‌ی تلاوت و یادگیری مصحف شریف در میان عموم مردم بالاخص جوانان ونوجوانان و تکمیل شناسنامه‌ی قرآنی است.

وی گفت: امسال دو هزار و 319 شرکت‌کننده تا به امروز ثبت‌نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی ادامه داد: از دو هزار و 319 تعداد نفرات شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات قرآن وعترت یک هزار و 326 نفر کارکنان دولت و٩٩٣ نفر قرآن آموز است.

کریمی به زمان و نحوه‌ی برگزاری آزمون قرآن وعترت اشاره کرد و گفت: پانزدهمین آزمون سراسری قران وعترت در دو بخش شفاهی و کتبی در روز ۲۰ آبان برای قرآن آموزان و روز ۱۹به صورت الکترونیکی برای کارکنان دولت برگزار می شود.

این مسئول بیان کرد: صحیفه‌ی سجادیه، اصول عقاید فصل امامت و نهج‌البلاغه منابع مطالعاتی نفرات شرکت‌کننده در بخش مفاهیم و تدبر این دوره از مسابقات است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا