اخبار
کد خبر : 3187 ۱۳۹۵/۰۷/۱۲   

صدور اخطار زیست محیطی به واحدهای دارای مشکلات زیست محیطی در ارومیه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: هشت مورد اخطار زیست محیطی در یک ماه گذشته برای واحدهای دارای مشکلات زیست محیطی صادر شده است.

به گزارش نای قلم، مختار خانی در گفت و گویی اظهار کرد: پایش واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی به طور مداوم توسط کارشناسان پایش شهرستان ارومیه صورت می گیرد. 

وی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته بالغ بر 40 مورد پایش واحدهای فعال صنعتی تولیدی و خدماتی در سطح شهرستان ارومیه انجام شده است، افزود: از میان این واحدها به واحدهای فراز بام گستر، آذرکام، فردآذربایجان، اروم نارین و پگاه به عنوان واحدهایی که در راستای رفع مشکلات زیست محیطی و رعایت استانداردها اقدام کرده بودند و به واحدهای پتروشیمی، بام گام عایق، سیلان شیر باختر، سان سان شهد، آذین کارتن، شن و ماسه باراندوز و براک به عنوان واحدهای صنعتی آلاینده و غیراستاندارد می توان اشاره کرد.

خانی اضافه کرد: همچنین در قالب پایش چهار مورد نمونه برداری از فاضلاب خروجی سیستم تصفیه فاضلاب واحدهای صنعتی تهیه و جهت سنجش پارمترهای مورد نظر به آزمایشگاه تخصصی اداره کل ارسال شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه تاکید کرد: مسئولان واحدهای صنعتی بر اساس ماده 192 برنامه پنجم توسعه ملزم به خوداظهاری بالقوه منابع آلاینده آب، خاک و هوا به صورت دوره ای در زمان فعالیت از طریق آزمایشگاههای معتمد محیط زیست و ارسال نتایج آن به ادارات محیط زیست هستند.

به گفته وی همچنین مطابق قانون مدیریت پسماند، مسئولان واحدهای صنعتی باید نسبت به مدیریت پسماندهای تولیدی واحد اقدام کنند، پایش واحدها نیز در راستای نظارت بر حسن اجرای این فرآیندها صورت می گیرد. در صورتی که پس از سنجش نتايج حاصل از نمونه برداري (پساب، هوا) و تطبيق آن با استاندارد مربوطه چنانچه نتايج حاكي از بالا بودن از حد استاندارد مجاز محيط زيست باشد، مراتب با اعلام ميزان و نوع آلودگي به واحدهاي مربوطه اعلام و در صورت عدم اصلاح و بهينه سازي سيستم هاي كنترلي و استاندارد نمودن خروجي (پساب، هوا) آنها، موضوع به استناد مواد 11 و 12 قانون حفاظت و بهسازي محيط زيست از طريق مراجع محترم قضايي، تحت پيگرد قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: پایش از واحدهای صنعتی به صورت دوره ای، تصادفی و بدون اطلاع قبلی واحدهای مورد پایش انجام می گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا