اخبار
کد خبر : 318 ۱۳۹۴/۰۵/۰۸   

تحصیلات آموزش عالی فرصت‌های شغلی ایجاد نمی‌کند

با توجه به شرایط موجود بازار کار، هدايت تحصيلي جوانان در دوره آموزش متوسطه از اهميت بسزايي برخوردار است، گرايش به رشته‌هاي نظري به دليل اينكه جهت‌گيري شغلي ندارند نتيجه‌اي جز ملحق شدن جوانان به گروه بيكاران ندارد از طرفي فارغ‌التحصیلان از حداقل مهارت بـرای کار مفيد برخوردار نيستند.

اما با توجه به اهدافي كه در آموزش‌های فني تعريف شده از قبيل افزایش توانایی‌های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده وظایف شغلی، به نظر مي‌رسد آموزش‌های فنی و حرفه ای نقش به سزایی در اشتغال دارد. این آموزش‌ها هم مهارت‌های خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارت‌های عمومی بازار کار را فراهم می‌سازد و همچنین برای شاغلینی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی می‌شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می‌کند.

از آنجایی که موضوع بیکاری یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات ما است و با توجه به اینکه یکی از دلایل بیکاری فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است، انتظار می‌رود سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی بتواند نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کند.

مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري آذربايجان غربي مي‌گويد: بسیاری از نتایج آموزش‌ها و تحصیلات آموزش عالی منجر به ورود جوانان به بازار کار نمی‌شود و فرصت‌های شغلی برای این افراد ایجاد نمی‌کند لذا باید آموزش‌ها با هدف اقتصادی کردن و ایجاد اشتغال برای جوانان باشد.

هوشنگ عطاپور در سومین جلسه كارگروه فرهنگي و اجتماعي استان مي‌افزايد: در آذربایجان غربی کارآفرینان نمونه زیادی وجود دارند که کارهای خلاقانه و ارزشمندی در استان انجام داده‌اند لذا باید از این ظرفیت و پتانسیل برای ایجاد زمینه های اشتغال جوانان استفاده کنیم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضعف موجود در سیستم مدیریتی در شرایط بحرانی اظهار مي‌دارد: باید یک سیستم متمرکز و منسجمی از دستگاه‌های خدمات‌رسان فوریتی از قبیل پلیس، مرکز فوریت‌های پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و همچنین آتش‌نشانی و هلال احمر برای مقابله با هرگونه سانحه و شرایط بحرانی تشکیل شود.

وی تاکید مي‌كند: اهمیت بهبود کیفیت خدمات فوریتی برای ارتقای رضایتمندی شهروندان بسیار مهم است.

پرداختن به موضوع تشکیل شورای مهارتی در استان آذربایجان غربی و ارائه گزارش عملكرد برخي از دستگاه‌های فرهنگي و آموزشی استان از ديگر محورهاي مورد بحث مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري در اين جلسه بود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا