اخبار
کد خبر : 3179 ۱۳۹۵/۰۷/۱۱   

اختلافات داخلی بر ولنگاری فرهنگی دامن می زند

مدیر منابع انسانی حوزه هنری گفت: اختلافات ظرفیت های موجود هنری و فرهنگی کشور را از بین برده و بر ولنگاری فرهنگی دامن می زند.

به گزارش نای قلم، مهدی حبیبی امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه با تاکید به اینکه برای حفظ هویت فرهنگی و هنری کشور باید متحد شویم، اظهار کرد: وجود شکاف و فاصله در بین بخش ها و نهادهای مختلف در جامعه به ضرر تقویت فرهنگ است، اینکه در قم برنامه گرامیداشت مولانا برگزار شود و جامعه مدرسین قم بخاطر پخش موسیقی در این مراسم موضع گرفته و اعتراض کنند و یا ماجراهایی که در مشهد به خاطر اجرای کنسرت اتفاق افتاد و از این طرف هنرمندان بدون توجه به قداست ها و همکاری با جامعه مذهبی کشور بخواهند برنامه های خود را به پیش ببرند همگی به هنر و فرهنگ در این کشور آسیب زده و شکاف ها را بیشتر می کند.

وی اظهار کرد: "اختلافات" و "کج سلیقگی های داخلی" اصلی ترین تهدید فرهنگ کشور است. مدیر منابع انسانی حوزه هنری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در طول تاریخ این مملکت دولت ها زیاد به فرهنگ جامعه توجه و مساعدت نکردند بلکه این خود مردم بودند که بسیاری از شاخصه های فرهنگی و دینی را زنده نگه داشته و برای حفظ آن تلاش ها کرده اند .

وی تصریح کرد: اگر در دوره ای قاچاق سوخت در کشور را داشتیم، امروز با قاچاق هنر و هنرمند مواجه هستیم. به گفته حبیبی این معضل در استان‌های مرزی همچون آذربایجان ‌غربی که با چهار کشور مرز مشترک دارد، خوزستان، بندرعباس، کردستان، سیستان و خراسان بیشتر لمس می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر کشورها در جهان در راستای ساختن هویت فرهنگی برای خود سرمایه گذاری هنگفتی را انجام داده اند و در صدد سرقت فرهنگی و هویت سایر ملت ها و کشورها هستند، افزود: متاسفانه در حوزه فرهنگ، دعواهایی بر سر هویت ایرانی رخ می‌دهد و ایران اسلامی در معرض بسیاری از تهاجمات قرار دارد که باید در برابر آن اقدام شود.

معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری ادامه داد: بی‌شک در دنیای کنونی مرزهای جغرافیایی تعیین کننده نبوده چون کشور ترکیه تلاش می‌کند که مولانا را از آن خود کند بنابراین کارها دشوارتر شده و لازم است که مسیرها به درستی تشخیص داده شده و هدف‌ها ملموس تر شود تا هیچ کس نتواند هنر و هنرمند را از آن خود کند.

 این مقام مسئول ادامه داد: اگر به درستی هدف، مدیریت و طرح و برنامه برای حفظ میراث فرهنگی خود داشته باشیم و روابط هنرمند و دولت را اصلاح کنیم و در حل دغدغه های هنرمندان به گونه ای رفتار کنیم که شاهد بروز عکس العمل های دوگانه نباشیم در این صورت است که موفق شده ایم و از ولنگاری فرهنگی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به آن تاکید داشته است جلوگیری کرده ایم .

 مهدی حبیبی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش ها و مدیریت علیرضا نوروزی در پنج سال ریاستش در حوزه هنری استان بر موفقیت روز افزون احد هوشمند به عنوان سرپرست هنری استان هم جهت در سیاستها و رسالت های ابلاغ شده و حرکت در راستای حفظ و توسعه تمدن اسلامی در آذربایجان غربی آرزو و تاکید کرد.

علیرضا نوروزی از سال 1390 تا مهرماه سال 1395 وظیفه ریاست حوزه هنری استان آذربایجان غربی را بر عهده داشت و از این تاریخ احد هوشمند سرپرستی حوزه هنری آذربایجان غربی را برعهده گرفت.

 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا