Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3175 ۱۳۹۵/۰۷/۱۰   

آموزش زبان ترکی، کردی و استانبولی در مدارس آذربایجان غربی

 مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص آموزش زبان مادری در مدارس استان گفت: به غیر از زبان کردی و ترکی، زبان استانبولی هم به زبان کودکان ما اضافه شده است و باید این کودکان نیز در کلاس ها آموزش ببینند تا در کلاس با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش نای قلم، فریدون سیدمصطفوی در گفت و گویی اظهار کرد: در زمینه هوشمندسازی مدارس از ۲۳ هزار و ۱۲ کلاس درس چهار هزار و ۲۰۰ کلاس استان هوشمندسازی شده است.

وی با بیان اینکه این کلاسها موضوعی هوشمندسازی شده و گردشی اتفاق می افتد و به تناسب نیاز دانش آموزان استان از این کلاس ها استفاده می کنند، افزود: امسال ۳۶۰ دیتا و ۱۲۰ لپ تاپ به این آمار اضافه شد و مهم کیفیت و نحوه استفاده است و کمیت مسئله نیست.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی و استخدام های جدید دراین اداره کل گفت: وزارت آموزش و پرورش ۱۰ هزار نفر از طریق سازمان سنجش جذب نیرو خواهد داشت که از این تعداد ۳۷۰ نفر سهمیه آذربایجان غربی است.

سیدمصطفوی با بیان اینکه با بازنشستگی یک هزار و ۱۱۰ بازنشسته حداقل ۲۰ هزار ساعت معلم از سیستم آموزش و پرورش کم می شود و باید جای این نیروها با تدبیر پر شود عنوان کرد: ۸۲۵ نفر موافقت شده تا در داخل و خارج استان جابجا شوند از نظر مقاطع و پایه و رشته ها و یکهزار و ۲۲۵ نفر ورودی دانشگاه فرهنگیان داشتیم که باید داخل سیستم بیایند حجم کار در بحث نیروی انسانی بسیار مهم است.

اجرای طرح شاداب سازی مدارس در آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به طرح شاداب سازی مدارس گفت: امسال دستگاههای اجرایی از جمله فرمانداران و بخشداران و شهرداران همکاری خوبی با این نهاد داشتند و به ویژه شهرداری ارومیه بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای شاداب سازی مدارس استان هزینه کرده بود و غالب مدارس در آغاز سال تحصیلی از شادابی و نشاط قابل قبولی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه امسال عدالت و کیفیت مسایل آموزشی وتربیتی در دستور کار ما قرار دارد ادامه داد: اگر آموزش و پرورش رویکرد خود را تغییر ندهد و از مقطع ابتدایی فعالیت های خود را آغاز نکند در مسایل خود در سایر مقاطع با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد بنابراین ما فعالیت های خود و بخش وسیعی از توان خود را بر بخش ابتدایی متمرکز کردیم.

سید مصطفوی عنوان کرد: ۴۲۰ کلاس برای هشت هزار و ۶۰۰ نوآموز پیش دبستانی برای مناطق حاشیه ای و روستایی پیش بینی شده است که با زبان فارسی آشنایی ندارند و در فرایند آموزش با مشکلاتی مواجه می شوند و ما با این افراد کار کردیم.

سید مصطفوی با بیان اینکه برای اولین بار امسال کتابی با عنوان همراه با خانواده تهیه و چاپ شد و  ۵۹ هزار خانواده را در مقطع ابتدایی در طی دوره ای شش  ساعته در فصل تابستان و پاییز آموزش دادیم تاکید کرد: تا مشارکت جدی خانواده را نداشته باشیم فرایند آموزش به خوبی پیش نخواهد رفت.

وی از سنجش ۵۸ هزار نوآموز در استان نیز خبر داد و گفت: امسال در سال تحصیلی جدید برای ورودی سال تحصیلی اول ابتدایی ما ۵۸ هزار نفر نوآموز را سنجش کردیم و تستهای لازم انجام شد و دانش آموزان مشکل دار شناسایی و به مراکز لازم ارجاع داده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص سرویس مدارس در استان نیز اظهارداشت: در بحث سرویسهای مدارس کارگروه ماده ۱۸ به این موضوع رسیدگی می کند و از دستگاههای مختلف از جمله استانداری، پلیس راهور، سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان تاکسیرانی، شهرداری ها، شورای شهر، صداو سیما و آموزش و پرورش عضو این کارگروه هستند.

آموزش و پرورش نرخ قیمت سرویس مدارس را تعیین نمی کند

وی با بیان اینکه قیمت تعیین شده برای سرویس ها توسط این کارگروه بررسی شده و آموزش و پرورش تعیین نرخ نمی کند گفت: ۸۰ درصد دانش آموزان ما فقط در مدارس دولتی عادی تحصیل می کنند چراکه مدارس ما امروز از کیفیت آموزشی خوبی برخوردارند. اگر خانواده های ما دانش آموزان خود را در مناطق خود ثبت نام کنند در اوایل سال تحصیلی شاهد ترافیک سنگین و تردد مازاد در سطح شهر نخواهیم بود.

سیدمصطفوی با اشاره به اینکه از خانواده ها انتظار داریم تا راسا اقدام به بستن قرار داد با آژانسهای مختلف نکنند افزود: ارقام هزینه های سرویس مدارس بیشتر از ۱۰ درصد نمی تواند افزایش یابد و امسال برای خودروهای سواری ۸۵ هزار تومن،   برای ون ۷۵ هزار تومان و مینی بوس ۳۵ هزار تومان و برای مسیرهای دورتر به ازای هر پنج کیلومتر ۵ هزار تومان اضافه می شود.

مهسا اسمی


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا